Mijn paard is intussen 3 jaar (en ook al 3 jaren van mij) dus qua rijden is het nog niet zo gek dat ik er niks mee doe. Hij staat 24/7 op het land in een fijne kudde en ik ga dagelijks eten geven. Ik poets hem gemiddeld twee keer per week en af en toe neem ik hem dan mee naar de piste om daar wat te oefenen op stemcommando's en longeren. Ik heb er zelf te weinig kennis van dus ik ga niet ver met zijn training en een meisje bij mij op stalling vindt het dan nodig om mij te laten weten dat ik 'egoïstisch' ben omdat ik nog niet met mijn paard rijd (ja want hij is al drie jaar en nog niet beleerd, schandàlig dat ze dat vindt!) en omdat ik niet dagelijks met hem in de piste sta. Nadat ze ook vandaag weer haar ongenoegen uitte omdat ik hem 'alleen maar eten kwam geven' en niet met hem ging trainen, liet ik haar duidelijk weten dat ik het niet op mijn geweten wil hebben dat ik mijn paard zou verpesten en dat hij in het voorjaar van 2016 zal worden beleerd door een professional. Ze stond met open mond te kijken omdat ik eindelijk eens mijn gedacht antwoordde.
Ik ben trouwens ook wel blij om te lezen dat ik niet de enige ben die niet dagelijks fanatiek aan het trainen is

). Dat vind ie ook helemaal prima.