Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Jade schreef:als ex-eigenaresse van een jaarling die is gaan hangen en zijn nek heeft gebroken met transport vind ik sommige adviezen hier vrij beangstigend![]()
![]()
zoals eerder geadviseerd, probeer de clip of kijk naar een blocker tie ring
__YSB__ schreef:Niet vriendelijk, wel effectief.
Koeienhalster en een zweep.
Dat halster gaat niet kapot als ze hangt en je kan met de zweep een tik geven over der kont.
ik was ineens veel interessanter en weg was de angstreactie bij het paard. mrie schreef:Gats wat lees ik hier veel : Klap op kont, zwepen, high tie, geen succes mogen hebben, moet hij maar leren...
Wat denken jullie, dat een paard van dwang iets leert????
maike_rickly schreef:Wat hier hielp was een halsband om. Ze had er een om van de koeien maar volgens mij zijn ze er ook voor paarden.
Misschien niet zo vriendelijk omdat ze zichzelf een beetje strotten maar zo leren ze zelf de oplossing kennen.
) was ik terug bij af... Heb er achter gestaan met een bezem zodat ie iets tegen zijn kont zou voelen, en heb het na dat ongevalletje gewoon opgegeven...mrie schreef:Liannetje, ik snap je reactie. Er kan een boel stuk gaan aan een paard. Waarom zouden we halsters gebruiken als we koeienriemen hebben... Omdat je paard z'n nek kan breken als hij dan gaat hangen....
Gewoon omdat ik er achteraf zo veel problemen mee heb gehad.
mrie schreef:Gats wat lees ik hier veel : Klap op kont, zwepen, high tie, geen succes mogen hebben, moet hij maar leren...
Wat denken jullie, dat een paard van dwang iets leert????
__YSB__ schreef:Jullie hebben vast niet op een stal gewerkt met 2 jarige paarden 'vers' uit de opfok?
Daar helpt lief vragen en een snoepje niet.
Ik heb er goede ervaringen mee, en nog nooit is er iets geks gebeurd met mijn paarden, ze leven allemaal nog!
1 is er zelfs door naar de 3e bezichtiging! Hij staat keurig braaf stil als dat moet.
er zijn ook mensen die 100x een berg beklimmen of bungeejumpen.. Maar het kan zo mis gaan... Dat het een paar keer goed gaat, wil niet zeggen dat het goed is...Snollygoster schreef:In het Frans hebben we daar de term 'tirer au renard' voor, op de manege waar ik vroeger stond was er ook één merrie die dit altijd heel hard en plots deed. Het enige wat hielp was om het touw rond de ring te draaien, als ze dan ging hangen zou ze vanzelf loskomen. Als ze dan toch vastgemaakt moest worden werd er een stukje touw van een strobaal in de ring gedaan en daaraan het touw vastgemaakt. Als ze dan zou hangen sprong het touw van de strobaal los ipv van iets stuk te maken.