Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73
geerke schreef:Aranel schreef:Laat ik het nog eens duidelijk vooropstellen: als het welzijn van het paard in het gedrang komt door hem hengst te laten, zal ik hem laten ruinen.
Ik zit momenteel alleen de voors en tegens te overwegen.
wat is het welzijn van het paard?In jouw ogen dan bedoel ik?
bigone schreef:Een fries heeft meestal al een dikke nek dus voor de uitstraling hoeft hij geen hengst te blijven. De wil (power) om te lopen heeft alles met paard en niets met geslacht te maken. En de dikke nek nek word vanzelf nog imposanter als jij rijtechnisch goed onderlegd bent. Dus waarom een hengst als het met een ruin net zo goed kan. Misschien op de hengstenkeuring gaan kijken en dan ééntje uitzoeken die net niet goedgekeurd is , ballen er af en je hebt een stoer paard met uitstraling zonder dat je net dat extra stukje aandacht hoeft te geven.
[/quote]
)Mijn nieuwe jonge hengst durf ik niet bij mijn shet te zetten,zijn al boos op elkaar met een draad ertussen
geerke schreef:Laat ik het nog eens duidelijk vooropstellen: als het welzijn van het paard in het gedrang komt door hem hengst te laten, zal ik hem laten ruinen.
Ik zit momenteel alleen de voors en tegens te overwegen.
[/quote]
)Mijn nieuwe jonge hengst durf ik niet bij mijn shet te zetten,zijn al boos op elkaar met een draad ertussen
[/quote]