Advies , meningen en raad gevraagd,wat zouden jullie doen?

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Sjolvir

Re: Advies , meningen en raad gevraagd,wat zouden jullie doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-15 20:32

Snap je wel hoor RM, maar voor het zelfde geld red je haar en heeft hij morgen een nieuw paard...
Die ken je dan wel niet haar hele leven, maar is ook het redden waard.
Is er echt niet door iemand? (kennis, familie of zo) met hem te praten dat hij haar wegdoet of beter voor haar zorgt?

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-15 20:35

kun je haar niet kopen,opknappen en een goed tehuis voor haar zoeken?Ik denk dat ze dan meer kans heeft dan nu...en het opknappen van paarden kun je goed,dussss ;)

rocymax

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-15 20:52

Dankje Geerke, :) lief compliment van je. Ja een wormenkuur zou ze sowieso moeten hebben.

Sjolvir, het is net alsof niemand zich het lot van het dinkie aantrekt. Hij heeft haar zelf gefokt en nu staat ze daar maar, te wachten, tja ... op wat, totdat de hengst erop moet en er dan weer een arm diertje staat te verpieteren...

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-15 21:16

Als je je het kan veroorloven geen probleem natuurlijk, maar je geeft aan dat eigenlijk niet te kunnen.
Tja, en tijdelijk opvangen niet je hart verliezen (volgens mij al gebeurt) is ook lastig.
Wel sneu dat ze het zo slecht getroffen heeft.
Als ik het zo lees blijft er overigens weinig anders over dan dat jij uiteindelijk met haar naar huis gaat....

pipo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-15 05:52

Maar als het een vriend/kennis is kan je hem toch een flinke schop onder zn edele achterste geven? Zodat hij wel beter gaat zorgen voor het kleine ding.
Eerst wou die m niet verkopen en als hij dat nu wel wil, zal hij dan niet de hoofdprijs vragen? Hij weet immers dat je het diertje graag wil. Ik denk een beetje dat de liefde (vriendschap) nl van 1 kant komt. Ik zou heel erg goed bedenken/afwegen of je het echt moet doen. En hem eerst vragen of je het dier kan kopen of niet. Dan pas een besluit nemen. Misschien kan je hem bij hem begeleiden met de verzorging van de dieren. Zodat zijn ogen open gaan... misschien is dat een betere optie?

rocymax

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-15 18:10

Pipo, ik heb hem al een paar keer aangesproken over het veulen, maar hij schijnt zich er weinig van aan te trekken en zegt dat ze genoeg voer krijgt en tarwestro (weet niet zeker of dat zo heet in het nederlands) Ik heb hem in dit jaar een aantal keer gezegd dat ik haar graag Wilde kopen, voordat we Elske kochten, maar toen hij geen interesse had hebben gehoord dat Elske te koop kwam en zijn we voor haar gevallen.
we wonen vrij veraf, een uur rijden nu, dus gaan we niet meer zo vaak.
Al met al een besluit hebben we nog steeds niet genomen......

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-15 21:13

Zo te zien zijn jouw paarden super goed verzorgd en hebben ze een rijke conditie. Als je daar een handje vanaf haalt (voer), kun je daarvan het veulen bijvoeren tot je een koper hebt. Misschien woont er wel iemand bij jullie in de buurt die zelf geen paarden kan houden, maar wel tegen een kleine donatie het veulen wil adopteren? Of misschien dat je één van je vier paarden voor een dag of twee dagen wilt laten leasen? Op die manier kun je wellicht je kosten in de hand houden en toch het veulen (be)houden?

Liannetje86

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-15 21:22

Stel je gaat even van het slechtste scenario uit:
- Je koopt het veulen... Puur omdat je met het beest een emotionele band hebt.. Blijkt toch iets meer mis mee te zijn... DA-rekeningen etc. Of nog rampzaliger... ook je eigen paarden besmet met wormen en weet ik veel wat ;)

Een paard redden klinkt super... En als je minder andere paarden had of een geldboom, had ik ook gezegd DOEN.. Maar met een paar tegenvallers zet je jezelf klem. Als het met een wormenkuur zeker opgelost zou zijn en alles..

Het kan ook allemaal goed gaan natuurlijk ;) Maar 9 van de 10x is er wel iets dat tegenvalt...

(Ik ben een pessimist hoor ;))

Opknappen en dan verkopen is een optie.. maar (pessimist: stel dat je hem niet kwijt krijgt) of toch er te gehecht aan bent geraakt.. Lijkt mij alleen maar moeilijker...

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-15 21:26

Liannetje86 schreef:
Stel je gaat even van het slechtste scenario uit:
- Je koopt het veulen... Puur omdat je met het beest een emotionele band hebt.. Blijkt toch iets meer mis mee te zijn... DA-rekeningen etc. Of nog rampzaliger... ook je eigen paarden besmet met wormen en weet ik veel wat ;)

Een paard redden klinkt super... En als je minder andere paarden had of een geldboom, had ik ook gezegd DOEN.. Maar met een paar tegenvallers zet je jezelf klem. Als het met een wormenkuur zeker opgelost zou zijn en alles..

Het kan ook allemaal goed gaan natuurlijk ;) Maar 9 van de 10x is er wel iets dat tegenvalt...

(Ik ben een pessimist hoor ;))

Opknappen en dan verkopen is een optie.. maar (pessimist: stel dat je hem niet kwijt krijgt) of toch er te gehecht aan bent geraakt.. Lijkt mij alleen maar moeilijker...

En daar zit ook weer wat in!

rocymax

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-15 19:16

Shenavallie, ik denk niet dat er hier in de buurt is die een paard wil adopteren, spanjaarden doen daar niet zo erg aan.

Liannetje, ik heb idd aan DA kosten én wormenkuur gdacht. We hebben plaats om het veulen eventueel in quarantaine te zetten of het veulen waar het nu staat een wormenkuur te geven. Gelukkig kennen we het beestje al vanaf de geboorte en is ze supersterk, maar dat neemt niet weg natuurlijk dat ze van alles en nog wat kan hebben/krijgen. Dat was met Espe natuurlijk ook zo.
Wij zijn wel mensen dat als we er voor gaan, dan gaan we er ook echt voor. Maar tot op dit moment, weten we het nog steeds niet zeker. We gaan niet over 1 nacht ijs. :)

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-15 19:17

Wel wijs dat je er in ieder geval goed over nadenkt.
Blijft moeilijk..