nanoukkie schreef:@Keona; was best geschrokken wat dat was een kant van haar die ik neit ken ik maak me idd kwaad maar durf niet in haar buurt te komen. Ze heeft ook een keer echt op mij gericht getrapt toen ben ik eruit gerent en langs de voorkant een klap gegeven.
Je paard heeft door dat je eerst opzij gaat. Als je nu niet je eigen ruimte gaat beschermen gaat dit enkel verergeren. Mijn merrie viel ook aan als 3 jarige. Nu op de weide is het nog steeds het paard die je van je af moet slaan als je eten ofzo vast hebt.
Maar als je hier mee kunt omgaan heb je er een heel werkwillig en knuffelig paard aan. Maar die heeft al schoppen onder haar kont gekregen hoor. Er was een periode dat een "nee!" genoeg was om haar kont naar jou te draaien om te trappen. Op die momenten zat ik of er achter (wegjagen) of emmertje gooien.
Door met iets te gooien toon je je superieuriteit. Paard kan je van op afstand niet raken, maar jij kunt dit wel, braaf zijn dus !
Probeer eerlijk te zijn in je correcties. Actie=reactie en dus geen omwegetje maken alvorens te straffen en sta nooit je plaats af aan je paard. Jouw plek, zij moet rond, niet jij.
Ik zou iemand zoeken die zeker genoeg is die jou kan leren om haar te corrigeren. Want als je niet zelfzeker bent pikt je paard dat heel snel op.