paard valt aan

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Mona81

Re: paard valt aan

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-15 22:27

Waar ik me over verbaasde, was dat je schreef "beetje spelen met haar". Waarschijnlijk ziet zij jou "spelen" als iets heel anders dan jij bedoelt. Ik denk dat je inderdaad een heel eind komt met iemand die je ook de paardentaal en een stukje over gedrag en dominantie kan leren. Trucjes zou ik ook even helemaal vergeten als ik jou was! Hopelijk vind je de juiste begeleiding en heb je straks weer je toppaardje terug!

nanoukkie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-15 13:45

Hallo!
Ik heb zondag meteen aan mijn lerares hulp gevraagd! Ze kon haar ogen niet geloven toen ze zag hoe mijn sok zo naar me uithaalde, ze heeft er meteen kortaf mee gemaakt! We zijn samen in het midden gestaan en toen ze een keer op mij gericht stampte hebben we er effe goed achter gezeten met de zweep. Meer haar heel erg oncomfortabel maken met in haar persoonlijke ruimte te komen en dan haar even laten denken over wat ze net had gedaan. Na een tijdje rennen luisterde ze weer heel erg goed naar lichaamstaal en stemhulpen! Ik had het helemaal
Niet door maar mijn leerkracht was uit de longeerbak gesneekt en dus deed ik heet helemaal alleen. Van hand verwisselen, overgangen,.. En toen ik gedaan had volgde ze me met gespitste oortjes heel de bak door. De dag erna wilde ik het niet verpesten en dus had ik haar in de ovale- losspringbak gezet. Daar een beetje dezelfde methode toegepast. Ze was nerveus maar begreep dat ze moest doen wat ik vroeg. Toen ik gedaan ging ik zelf een stukje verderop in de ring staan. Ze kwam meteen vriendijk naar me toe en daar heb ik het tot nu toe bij gelaten:)

betadine

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-15 13:57

nanoukkie schreef:
@Keona; was best geschrokken wat dat was een kant van haar die ik neit ken ik maak me idd kwaad maar durf niet in haar buurt te komen. Ze heeft ook een keer echt op mij gericht getrapt toen ben ik eruit gerent en langs de voorkant een klap gegeven.

Je paard heeft door dat je eerst opzij gaat. Als je nu niet je eigen ruimte gaat beschermen gaat dit enkel verergeren. Mijn merrie viel ook aan als 3 jarige. Nu op de weide is het nog steeds het paard die je van je af moet slaan als je eten ofzo vast hebt.
Maar als je hier mee kunt omgaan heb je er een heel werkwillig en knuffelig paard aan. Maar die heeft al schoppen onder haar kont gekregen hoor. Er was een periode dat een "nee!" genoeg was om haar kont naar jou te draaien om te trappen. Op die momenten zat ik of er achter (wegjagen) of emmertje gooien.

Door met iets te gooien toon je je superieuriteit. Paard kan je van op afstand niet raken, maar jij kunt dit wel, braaf zijn dus ! :))

Probeer eerlijk te zijn in je correcties. Actie=reactie en dus geen omwegetje maken alvorens te straffen en sta nooit je plaats af aan je paard. Jouw plek, zij moet rond, niet jij.

Ik zou iemand zoeken die zeker genoeg is die jou kan leren om haar te corrigeren. Want als je niet zelfzeker bent pikt je paard dat heel snel op.

bruintje123

Re: paard valt aan

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-15 16:18

Wat fijn dat het goed is gegaan.
Nu consequent en streng blijven.
Dan ga je merken dat je nu best groot moet handelen maar dat dar steeds verfijnder en kleiner wordt.