Ik heb het idee als of mijn paard rijden niks aan vind

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

nuscaniels

Re: Ik heb het idee als of mijn paard rijden niks aan vind

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-15 23:14

Die van mij is ook 1.70 maar weet heel goed wat wel en niet mag. Kwestie van oefenen en consequent zijn. 4 jaar lang heb ik haar maar 1x per week buiten gereden. Verder stond ze 24/7 op het land. Vond ze prima, nu laatste maanden weer aan het opbouwen gegaan en rijden we 3 a 4x per week nu. Vindt ze ook heerlijk. Wel afwisselend buiten en bak. Zou ik alleen maar in de bak rijden zou ze ook niet blij zijn.

Bambi1995

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-15 12:07

jolijn2001 schreef:
Dit heb ik met een verzorgpony ook een tijdje gehad. Heb het rijden even op een laag pitje gezet en alleen gedaan als ik er zin in had, anders niet. Als ik er al ontmoedigd en ongemotiveerd in ging was ponylief net zo. Ik heb een tijd lang alleen maar gedaan waar ik zin in had en wat voor mij goed voelde, want ik was ook het vertrouwen kwijt. Ik heb heel veel gewandeld, los laten rennen, grondwerk gedaan, aan enge dingen laten wennen en door dit alles hebben we elkaar beter leren kennen en een band opgebouwd. Het werd leuk om als team te gaan werken, en sindsdien gaat het rijden ook weer beter. We werken nu samen en kunnen alles, springen, buitenritjes, grondwerk en alles met plezier. Maar nogsteeds geld; alleen doen waar wij zin in hebben en meer niet. En nu is ons eerste onderlinge wedstrijdje gepland, dus het heeft gewerkt. :D

Hoe heb je dat precies aangepakt dat je zo'n band krijgt dat je weer het volle vertrouwen hebt in je paard?

@ Tamadine , Ik woon in Lemmer, Friesland. Het lijkt me super als iemand mij kan leren hoe ik mijn angst kan overwinnen.

Pelientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-15 20:01

Zorg voor veel afwisseling :)

Precila

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-15 20:29

Hallo ik heb een paar maanden geleden een Pura Raza Española gekocht oftewel een andalusier. Toen ik hem voor het eerst zag was ik helemaal weg van hem. Ik heb op hem gereden en hij ging al een aantal keer staken maar ging daarna weer verder. Zijn vorige eigenaresse heeft hem weg gedaan vanwege dat zij bang was geworden van hem vanwege zijn dominante gedrag. We hebben toen opgeven moment gezegd we willen wel eerst een klinische keuring anders kopen we hem niet dat hebben we dus ook gedaan. Gelukkig was alles goed. We hebben hem naar mijn stal waar ik nu sta vervoerd. Na een paar weken wou ik graag rijden op mijn nieuwe paardje, maar dat ging zonder succes. Mijn paard stond stil en zetten geen stap meer vooruit hij sloot zich af en zat in zijn eigen wereldje. Als ik hulpen gaf werd hij boos en ging hij bokken of steigeren, maar ik gaf niet op. Ik heb op internet gezocht naar oplossingen en kwam toen uit op rechtrichten dat doe ik ook nog steeds dat is trouwens echt een aanrader om te doen. Ook heb ik hem laten controleren ik merkte aan mijn paard dat hij erg gespannen was en heel angstig. Ik heb een test laten doen van hem daar kwam helaas uit dat hij depressief was angstig zorgelijk en een trauma heeft opgelopen. Ik schrok niet heel erg van die uitslag want ik had dit al verwacht. Nu heb ik een oplossing voor mijn paardje gevonden en die wil ik graag met jullie delen. ik ben met een ander paard naar buiten gegaan en ik ben erop gaan zitten en hij liep tot mijn verbazing hij sloot zich niet af en was heel alert. Terwijl hij in de bak zich afsloot en dacht ik ga niet voor jou werken. Ik hoop dat ik andere mensen ook een beetje ga helpen met deze informatie. Ook raad ik aan om veel grondwerk te doen je paard moet je zien als een leider als hij geen leider heeft zal hij zich onzeker en vooral angstig voelen. Veel grondwerk en dus gewoon dingen uit proberen.

Groetjes, Precila