Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73
Rocamor schreef:Wat ik vind?
Zo zacht als kan, zo hard als nodig. (want andersom is ook weer zo iets he)
denisesilver schreef:Hij had van mij zelfs eerder al een tik gekregen, Elena
Graffi86 schreef:Wow, als ik dit lees voel ik me echt een mietje, ik schop een paard namelijk nooit. En zeker niet in de buik, op de een of andere manier vind ik dat echt zo laag, dat doe je niet. En tuurlijk schoppen paarden elkaar ook, maar nooit gericht onder de buik (aangezien paarden recht naar achteren trappen en niet van onderen naar omhoog zoals wij doen)
Heel veel gedrag kan je voorkomen door een goede basis op te bouwen dmw grondwerk. Waardoor het paard dus leert dat jij de leider bent, en je veel situaties waarin slaan of rukken aan een touw/ketting voor bent. Als mijn paarden echt te ver gaan (bijten, door blijven drammen), dan is een tikje op de schouder of hals voldoende.
ryukapple schreef:Graffi86 schreef:Wow, als ik dit lees voel ik me echt een mietje, ik schop een paard namelijk nooit. En zeker niet in de buik, op de een of andere manier vind ik dat echt zo laag, dat doe je niet. En tuurlijk schoppen paarden elkaar ook, maar nooit gericht onder de buik (aangezien paarden recht naar achteren trappen en niet van onderen naar omhoog zoals wij doen)
Heel veel gedrag kan je voorkomen door een goede basis op te bouwen dmw grondwerk. Waardoor het paard dus leert dat jij de leider bent, en je veel situaties waarin slaan of rukken aan een touw/ketting voor bent. Als mijn paarden echt te ver gaan (bijten, door blijven drammen), dan is een tikje op de schouder of hals voldoende.
wat had jij dan in mijn geval gedaan als je vast staat tussen je paard en de muur en hij wil niet meer opzij. Want de enige plek waar je je paard dan kan raken is onder de buik met je been. ( De rede was trouwens dat ze een verschrikkelijke hekel heeft aan water maar dan hoeft ze natuurlijk niet zo idioot te doen)
), en anders hoofd naar je toe draaien, dan moet het lijf wel aan de kant gaan.