Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73
ohjajoh6 schreef:In ulcer gold zit ook omeprazole net als bij de gastroguard. Maar maar 3 dagen geven is zo te lezen op hun site bij lange na niet afdoende...kweet niet hoeveel dit kost maar anders adviseer ik je abprazole is stukken goedkoper en net zo goed als gastroguard...
MarlindeRooz schreef:Als jij het voor jezelf kan verantwoorden om je paard zoveel uur op stal wil hebben is dat jouw zaak, maar dan moet je hier niet gaan vragen waar zijn STALondeugden vandaan komen. En dat je paard om 5uur voor het hek staat is niks anders dan gewenning. Ga jij hem maar eens elke dag om 1uur voeren aan de andere kant van de weide. Durf er geld op in te zetten dat hij elke dag om 1uur naar de andere kant toe komt rennen. Paarden zijn gewoontedieren.
En wat betreft een sportpaard... tja, meningen verschillen.
liefmeisje15 schreef:Wat het aantal weide uren betreft... Dit ritme heeft hij al zo lang als ik hem heb. Het lijkt me dan ook sterk dat hij hier na zoveel jaren ineens last van heeft. Hij gaat naar buiten tegen 11.00 uur en tegen 17.00 uur weer naar binnen. Dan wordt hij gevoerd, en daarna nog training van ongeveer 45 minuten. Hij heeft naar mijn mening dan meer dan genoeg vrijheid gehad. Tegen 17.00 uur staat hij voor het hek en wil hij ook wel graag weer naar binnen.
Het betreft hier wel een sportpaard die ook energie moet hebben voor zijn training.
ambre schreef:Bij verdenking van een maagzweer zeker niet orale pijnstilling geven.
Bij Abler in de USA kun je goedkoop omeprazole bestellen.
De tabletten zijn het goedkoopste,dan ben je voor een maand zo'n 120 dollar kwijt.
Een maand moet je zeker behandelen,daarna afbouwen.
Er kan natuurlijk nog meer aan de hand zijn,dus als dit geen verbetering geeft dan nader onderzoeken.
Een paard veranderd niet ineens zonder reden.
liefmeisje15 schreef:Ik heb respect voor ieder zijn of haar mening. Iedereen doet het anders en dat is ook prima.
Maar ik kreeg van de reactie van zonet een beetje het gevoel dat ik hier wordt weggezet als één of andere dierenmishandelaar. Dat ik ervoor zorg dat mijn paard stalondeugden krijgt terwijl hij dit al deed voordat ik hem uberhaupt kende. Ik word daar gewoon een beetje verdrietig van omdat achter de werkelijke reden namelijk een triest verhaal zit. Iedereen heeft het beste met zijn of haar dieren voor, en doet er alles voor. Ik ken ook plekken waar paarden gewoon helemaal niet buiten komen of minder. Daarbij komt dat we nog tien paarden hebben staan die allemaal hartstikke vrolijk zijn en geen stalondeugden hebben.
Met de zieke figuren die tegenwoordig rondlopen zie ik het niet zo zitten om de paarden 's nachts buiten te zetten.
Uiteraard stem ik de trainingen af op de voertijd.
. Paard moet ook pitten dus die gedramatiseerde uren mag je er wel vanaf trekken. Mensen met paarden weten het altijd beter stuk voor stuk
. Doe wat jij denkt wat goed is.Horsy83 schreef:Je hoeft je niet te verantwoorden ben je gek. Ik slaap 8 uur fiets 2 per dag en zit 9 uur op kantoor en de rest van de uren vaaak ook binnen. Mijn bijrijdpaard staat non stop op stal. Die van jou heeft het nog goed en beter dan ik. Paard moet ook pitten dus die gedramatiseerde uren mag je er wel vanaf trekken. Mensen met paarden weten het altijd beter stuk voor stuk
. Doe wat jij denkt wat goed is.
En voor wat betreft alle adviezen goedbedoelde middelen. Laat maar aan je eigen dierenarts over.