Nikass schreef:Babette1993 schreef:
Niet banketstaaf bedoeld, maar voor een paard dat verder niet buiten kan vind ik dat zeer minimaal.
Ik zou meer willen maar moet ook werken en studeren. Helaas kan ik niet 24/7 bij hem zijn.
Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73
Babette1993 schreef:Was heb jou paard? Hoe is het nu met het paard?
sammie18 schreef:ehBuiten een gedragsdeskundige is het wellicht een idee voor de korte termijn om hem aan een longeerlijn te laten grazen, dat hij de wei weer als iets positiefs ziet en kan genieten van gras en buiten zijn enzo. Daarnaast zoals eerder aangegeven niet alleen in de wei zetten maar in ieder geval een vriendje ernaast.
Goed dat je dit mogelijk wil maken voor je vriendje
[/quote]Nikass schreef:Niet banketstaaf bedoeld, maar voor een paard dat verder niet buiten kan vind ik dat zeer minimaal.
peach2001 schreef:Wat je moet willen weten in dit geval (ik ben bekend met extreem gedrag als dit) is of het dier ten tijde van de aanval met 1 ander dier stond of 2 of 3 of een hele kudde (en bij voorkeur het aantal in de kudde). Er zijn gevallen bekend waarbij zulke gedragingen alleen gezien worden als het dier met 2 anderen staat en derhalve 1 paard voor zichzelf wil toe-eigenen en de ander dus verjaagd/bijna dood. Zulke paarden leveren nooit problemen op met 1 maatje en vrijwel nooit als de kudde uit een even getal bestaat.
Kiss2002 schreef:Babette1993 schreef:Was heb jou paard? Hoe is het nu met het paard?
Nee was gelukkig niet mijn paard, maar wel een van de paarden die hij te grazen heeft genomen. Weiland open gezet en gelukkig kon hij uiteindelijk "ontsnappen". Ik wil niet weten hoe het anders had afgelopen. Had in mijn beleving ook niks te maken met oude of kreupele paarden.
muzzy17 schreef:Die van mij kan ook zo heftig reageren. Hier zijn meestal de kreupelen en oude paarden de pineut. Ze Is vrij dominant en eigenlijk altijd de kuddeleider. Ik heb zelf altijd het idee dat ze de zwakke paarden/pony's niet in haar kudde wil hebben.
Als die van mij het deed was het net een 'pitbull' oren plat hoofd helemaal uitgerekt tanden ontbloot en in volle galop erachteraan.(dit heeft ze overigens van een ander paard overgenomen) Ze staat gescheiden van de pony die ze aanviel doormiddel van stroom draadje en dat werkt hier prima maar dat zou voor jou niet opgaan.zou die van mij er bij durven zetten omdat ik weet dat die van mij flink van zich af mept. Misschien zou het inderdaad helpen er een dominanter paard bij te zetten die hem corrigeert
Mankeerde de paarden die aangevallen zijn toevallig iets of waren ze oud? Ben geen gedrags deskundige dit Is puur mijn eigen ervaring.
Succes en hopelijk vind je een oplossing. Zal dit topic zeker volgen
Sting schreef:Interessant topic! Hier ooit ook een gedragsgevaarlijk paard gehad, maar dan richting mensen. Niemand kon ermee overweg, draaide echt door. Ik lees mee!
En Nikass: Ik denk dat dit paard heel blij mag zijn met deze baasjes, vergeleken met veel paarden in de randstad. En nee, het is niet te vergelijken met 24/7 op de wei, maar als ik kijk wat dit paard heeft veroorzaakt een heel logische 'oplossing'.
@TS: hoe is het gedrag tegenover andere paarden als je hem bijvoorbeeld laat grazen in een weiland, aan longeerlijn, waar nog meer paarden staan? (of er vlak naast)
Hij rent door draadjes, en in de bak? Of is die niet omheind met planken?
. Maar ik denk dat het voor de rest best mogelijk is. Een manege hier vlakbij zit wel zo in elkaar in ieder geval (al weet ik niet of die heel blij worden van een paard als dit).
ja daag nickass, dat klinkt als het heilige boontje spelen, terwijl we allemaal weten, dat jij als eigenaar, hier zelf voor kiest: je paard op een stal zetten waar die voor jezelf niet genoeg buiten komt, terwijl de ts, "maar" de bijrijder is en en haar benen uit haar reet loopt voor andermans knol... ohjajoh6 schreef:ja daag nickass, dat klinkt als het heilige boontje spelen, terwijl we allemaal weten, dat jij als eigenaar, hier zelf voor kiest: je paard op een stal zetten waar die voor jezelf niet genoeg buiten komt, terwijl de ts, "maar" de bijrijder is en en haar benen uit haar reet loopt voor andermans knol...