Veel schudden met hoofd --> pollenallergie?

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Belmera

Re: Veel schudden met hoofd --> pollenallergie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-15 09:18

Ik dacht vroeger ook dat het bij die van verzet of overenthousiasme was, tot t op ging vallen dat t in de lente begon en erger was in t bos.
Proberen kan geen kwaad en hopelijk werkt t. Is makkelijker op te lossen dan verzet ;)

Yenni

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-15 09:24

Ja klopt. Dankje :)

plientjedres

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-15 09:35

De mijne heeft ook pollenallergie en dan gebruik ik een pollennetje en vliegenkap voor haar ogen te beschermen.
Zonder is echt geen optie, zeker in het bos.

Afbeelding

Dit was mijn uitzicht zelfs met vliegen/ neuskapje.
Zo'n zwieper kopje.
Waar kan je zo'n potje pollen kopen?
Wil dat wel eens proberen.
Worden ze er dan resistent voor?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-15 15:54

Stuifmeelkorrels kun je ook proberen, zoals ik al eerder zei! :D

Werkt echt super, het netje kon ons paard weer niet tegen (die lichte druk kietelt).

plientjedres

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-15 17:40

Ja klopt, rijd haar nu bitloos waardoor het netje niet op zijn plaats word gehouden door de sperriem.
Zit nu steeds scheef en inderdaad kriebelt het haar aan de neus.
Waar kan ik dat stuifmeelkorrels halen?

Esss

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-15 21:09

@plientjedres: je kunt Puur Pollen hier kopen --> http://www.paardendrogist.nl/product/28 ... 2009/25547

Bij de een werkt het, bij de ander totaal niet. Volgens mij is het meer een homeopathisch goedje. Mijn pony doet het er goed op gelukkig. Begin maart begin ik met 1x per 5 dagen 15 druppels en na 3 weken 15 druppels 1x per 3 weken. Rond september stop ik er weer mee en in maart begin ik er weer mee. Heb nog geen bijwerkingen lid gemerkt gelukkig. Zolang het werkt blijf ik het gewoon gebruiken! :)

plientjedres

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-15 19:10

Oke super, ga ik ook proberen

Banyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-15 12:41

Hier was vorig jaar al de twijfel od mijn paard pollenallergie zou hebben. Maar was toen eind zomer dus moesten het in de gaten houden van de DA... Helaas werd het tot 2x toe dit jaar erger, met korte of lange teugel trok ze dr hoofd naar beneden en mij half uit het zadel. Het liefst wilde ze haar neus aan de benen "afvegen". DA weer gebeld en die bevestigde toch ons vermoede van vorig jaar dat er toch in het bos iets zit waar mijn paard niet goed tegen kan. Raadde nu dus aan om met een netje te rijden, en op de wei te zetten. En even aankijken hoe het nu gaat...