echt vaag! maar ik ga het wel proberen..kan geen kwaad dacht ik zo
XxSultanxX
Geplaatst: 04-04-15 21:29
Voor de mensen die het gaan proberen , verslagje zou top zijn ben erg benieuwd
Anoniem
Geplaatst: 04-04-15 21:31
Ik val hier ook even binnen, had zelf topic geopend, dit niet gezien dus dat van mij zal wel dicht gaan. Deze hebben ze mij vandaag onder ogen geschoven:
Vraag me af: Zou de tape ook helpen als een paard in paniek raakt omdat hij wat raars ziet, of tijdens schriktraining om te leren ontspannen en minder te focussen op enge dingen? Ben heel benieuwd..
Dat ligt toch aan de situaties waarin je het wilt gebruiken. Als ze er van afgeleidt worden dan kan je het toch ook bij andere dingen gebruiken dan de hoefsmid? Op den duur lijkt het mij dat een paard er dan aan gewend raakt.
listiglistje
Geplaatst: 06-04-15 22:52
Donderdag moet mijn paard naar de smid, ik ga het testen
Zou het ook werken met trailervervoer
Cyruss_
Geplaatst: 06-04-15 22:52
XxSultanxX schreef:
Voor de mensen die het gaan proberen , verslagje zou top zijn ben erg benieuwd
Inderdaad zijn er al mensen die dit uitgeprobeerd hebben? Op youtube staan wel wat filmpjes.. Maar goed, wat is daar de geloofwaardigheid van? Ik zag ook iemand met duck-tape, dan is bij het afhalen van de tape toch compleet de neus geharst?! (arm peerd)
Lous
Geplaatst: 06-04-15 22:55
Mijn shetlander vind de hoefsmit en de DA echt gigantisch eng. Verder is het echt een schat, vind alles okee en schrikt nergens van. Binnenkort moet hij toch echt weer voor een pedicurebeurt. Ik zal laten weten wanneer, want dit wil ik best proberen,verslagje volgt uiteraard. Je kunt de tape op de neus leggen, je hoeft het niet aan te drukken.
Smoethie
Geplaatst: 06-04-15 22:59
Okey ik reageer eigenlijk nooit maar wil toch een klein verslagje doen. Mijn paard kan nogal lastig zijn bij de hoefsmid en dit leek mij een mooie rustige oplossing. Dus heb ik het vanmiddag geprobeerd. Echter ben ik niet verder gekomen dan de ducktape bij hem in de buurt houden. Hij vond het dood en dood eng. En het leek me niet dat als ik dit op zijn neus ging plakken dat hij rustig zou worden. Ik was vooral bang voor de blinde paniek.
Maar ik ben benieuwd naar ervaringen van andere. Als het echt blijkt te werken, zou ik het natuurlijk kunnen gaan oefenen.
Anoniem
Geplaatst: 07-04-15 15:31
Wij hebben het vandaag geprobeerd! De smid liet het filmpje nog lacherig aan mn pa zien, van ach dat kan toch niet waar zijn. Omdat mijn paard normaal absoluut niet braaf is had ie duct tape meegenomen: een prima proefkonijn leek het hem.
Nou, wij zijn verbaast! Hoe nuchter wij er allemaal in gingen, hoe braaf mijn paard was! Normaal kon de smid zijn achterbenen niet optillen, mijn paard ging compleet door het lint. Nu was hij in 3 kwartier klaar en had hij 4 hoeven bekapt en zijn 2 voorhoeven zelfs beslagen waarbij hij zich normaal gedroeg . Mijn paard is bij ons geboren, hij kan heel weinig hebben aan zn achterbenen en is enorm ongeduldig en snel afgeleid. Door de tape lette hij steeds op het gekke wat op zijn neus zit ipv op de smid, daardoor vandaag voor het eerst zelfs zijn achterbenen bekapt net als een ander paard, iets wat hiervoor normaal nooit mogelijk was. De tape eraf halen vond hij even minder leuk, maar er zijn geen kale plekken ofzo door ontstaan. Experiment is voor ons dus geslaagd! In 3 kwartier waren we helemaal klaar, 4 hoeven bekapt en 2 beslagen. Normaal zijn we dan blij als we er 2 hebben bekapt.
Koper
Geplaatst: 07-04-15 15:41
Wat een topbericht Marloes!
Ik wil het volgende week gaan testen. Ik ben zo bang dat mijn ruin er te slim voor is
Ik kan het nog steeds niet geloven dat mijn paard hetzelfde paard is als de vorige keer toen de smid kwam hahaha. mijn paard slaat overigens ook door een verdoving van de dierenarts en de praam heen, dit is voor ons echt een wonder dus!
Anoniem
Geplaatst: 07-04-15 21:57
Nou Marloes , nu ben ik nog meer benieuwd naar die van mij! En waar is dat voor/na-filmpje
Bedankt voor je review Marloes. Dus als ik het goed begrijp uit jouw bericht werd jouw paard rustig omdat hij (of zij) bezig was met wat er op z'n neus zat? Ik vind het nog steeds raar klinken, maar mooi dat het bij jouw paard werkt!
Haha ga ik ook proberen als mijn jonge ruin weer eens flink ongeduldig wordt! Lijkt wel een erg handig trucje
ellepel
Geplaatst: 08-04-15 08:22
Ik moest er net aan denken dat ze op een gegeven moment ook hadden uitgevonden dat bij paarden die schudden met het hoofd tijdens het rijden je dan een touwtje met een kraaltje er aan aan de neusriem kon bevestigen. paard richt zich dan op het kraaltje en houd het hoofd zo stiller. denk dat het een beetje hetzelfde idee is?