Pily schreef:Is er misschien een heeel klein momentje dat ze wel rustig stilstaat of even drinkt of een hapje hooi neemt? Misschien als je het oefenen niet zo lang als 1 dag of 1 uur doet, maar gewoon met het andere paard om het hoekje gaat staan en zodra de druktemaker stil is dat je weer terug komt wandelen met het andere paard en dit een paar keer herhalen. Zoiets van
rustig---->vriendje komt terug
Ik heb voor de rest zelf dit ook nog nooit gedaan dus weet niet of het werkt, maar je zou het kunnen proberen toch?
Heb haar laatst in de stal gezet terwijl de ander weg was met hooi. Dat ging opzich best goed, ze ging wat eten maar ook hinniken. Gelukkig beukte ze niet tegen de staldeur aan. Maar dat durf ik niet aan als er niemand bij is, omdat mn pony niet gewend is om in haar stal te staan (ze heeft altijd een uitloopstal).
Wat betreft je andere idee; als ze naar de wei gaan dan zetten we haar vast en wandelen we met de andere pony vast richting de grote wei. Dan flipt ze ookal helemaal, en nog geen 5 min later is ze weer bij haar maatje in de wei. Stil wordt ze echt niet.. Als we gewoon op stal om het hoekje gaan staan is het ookal zo erg, totdat ze weer een voetstap of iets dergelijks hoort, dan pas wordt ze een klein beetje rustig.
Je kunt bij ons voor de stal rondom een klein meertje lopen. Als we die wandeling een paar keer doen met het andere paard dan is ze ook helemaal over haar toeren. Terwijl ze dan haar vriendinnetje steeds kan zien. Ik weet het niet hoe dat bij haar zit.. Het is in ieder geval heel erg vervelend