Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73
terpentijn schreef:Dat is nou juist net hoe je zelf in elkaar zit, denk ik.
Hou je zelf van een rustig buitenritje op een bomproof paard ( bijv. omdat je wat afwachtend of snel angstig van aard bent), of vind je het een uitdaging als je paard opeens onverwacht uit de hoek kan komen? Ben je competitief ingesteld, en wil je op wedstrijden, dan zoek je bestens ook een zo gericht paard er bij.
Ik geloof niet dat je hetzélfde karakter hoeft te hebben, mits je buiten je zelf kan reiken om zo'n uitdaging op te pakken.
Op ieder potje past een dekseltje, daar komt het op neer.
er zit veel meer pit en karakter in dan ze bij het kijken liet zien. Maar ben nog steeds super blij met haar al hebben we gewoon een lange weg te gaan om een team te worden. Ik vind die weg juist mooi het is een relatie die zich steeds verder uitbouwt
Alet schreef:Ik zie het als een vriendschap en samenwerkingsrelatie. Zoals elke relatie moet ook aan de relatie met je paard gewerkt worden.
Als je de tijd neemt om elkaar te leren kennen en daar op inspeelt, dan kun je met elk dier een match zijn.
. Er zijn karakters die bij je passen en waar je lekker mee kunt werken. En er zijn karakters waar je niets mee hebt en waar je geen plezier uit haalt. Verschilt per persoon. Maar voor mij is 'die klik' en 'de ware' onzin. Denk dat de meerderheid van de mensen die relatie zo omschrijven omdat ze op zoek zijn naar zo'n soort relatie.Furi schreef:Alet schreef:Ik zie het als een vriendschap en samenwerkingsrelatie. Zoals elke relatie moet ook aan de relatie met je paard gewerkt worden.
Als je de tijd neemt om elkaar te leren kennen en daar op inspeelt, dan kun je met elk dier een match zijn.
Mee eens met de uitzondering dat er altijd een 'verkeerde match' kan zijn, zoals bv een angstige ruiter met een dominant paard die daar misbruik van maakt. Als je dat met hulp en training er uiteindelijk niet uit krijgt, dan is het wellicht beter voor paard en mens om afscheid te nemen.
Karakters die bij elkaar passen hoeven niet per se hetzelfde te zijn of juist verschillend, dat verschilt per karakter/combi. Net zoals met mensen onderling.
Doubtless schreef:Ik vind het altijd een beetje een geromantiseerd idee. Er zijn karakters die bij je passen en waar je lekker mee kunt werken. En er zijn karakters waar je niets mee hebt en waar je geen plezier uit haalt. Verschilt per persoon. Maar voor mij is 'die klik' en 'de ware' onzin. Denk dat de meerderheid van de mensen die relatie zo omschrijven omdat ze op zoek zijn naar zo'n soort relatie.
Iedereen moet dat trouwens vooral zelf weten hoor, wil hier niemand mee voor de schenen schoppen.