Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73
Marleen_vA schreef:ik zou haast zeggen; natuurgebied waar groep paarden aanwezig is. Sommige opfokstallen of paardenpensioens hebben natuurgebieden waar ze in lopen. Back to the nature.. misschien wat voor haar? Dan heeft ze ook niks met mensen te maken en kan ze heerlijk paard zijn.
Dribbel schreef:Dit is precies mijn gedachte.Ik zit te denken aan negatieve associatie. Dus het verband dat gelegd is tussen mensen en pijn door het rijden met een peesblessure. Het hoeft dus niet zo te zijn dat je haar pijn doet als je bij haar bent, mar wel dat de associatie met pijn er is. Het is in zo'n geval zeker niet zo dat het einde oefening moet zijn voor een paard (als dit het is), maar dat training en een nieuwe asociatie 'vastleggen' wel kan helpen.

maar Dank voor de reacties!!!
lijkt er wel op!
destijds.. R12312 schreef:Dat is juist wat ik doe.[naam] schreef:Als uitgesloten is dat dit paard nu pijn lijdt, vind ik inslapen geen optie.
Waarom niet? Wat is de toegevoegde waarde van het leven voor deze pony? En denk dan vanuit het paard en niet vanuit je eigen emotie of menselijke denkwijze.