cissy schreef:Lees mijn post nog eens en oefen dat eerst voordat je weer op stap gaat.
Als je nl steeds hetzelfde blijft doen blijf je ook dezelfde resultaten krijgen. Dus gaat je stang probleem niet over....
Eerst zorgen dat je hem kunt plaatsen waar je hem hebben wilt. 1 stap op de klep, 2 stappen etc. Dan oefenen met geluid vd stang erbij en dan pas stang erachter, al dan niet met tweede stang erbij.
Dat zijn we ook aan het doen...
Hij moet niet meer mee binnenkort. Dus tijd genoeg! Als hij toch mee moet, en het gaat nog niets beter, kan ik altijd een camion regelen.
2de stang blijf ik een slecht idee vinden. Dus dat doe ik niet.
Vind de berichten een rare wending krijgen. Het is niet omdat ik een topic open, klakkeloos alle tips hoezeer ze verschillen moet opvolgen. Ik neem mee wat ik logisch vind.
Zonder topic zou mijn paard ook wel op een dag normaal uit de trailer gaan.
En omdat ik niet meteen resultaat heb (van 1 maal droog te oefenen). Wil niet zeggen dat we verkeerd bezig zijn.
(Het is trouwens veel beter als de eerste keren, ik zie het paard wat hij doet en hoe hij reageerd. Dat valt niet in te schatten vanachter een scherm zonder beeld)
En bedoel daarmee incl de berichten die ik in pb krijg. Het is precies alsof ik maar wat aan het prutsen ben, terwijl het het omgekeerde is.
Maar we blijven wel hetzelfde doen. Omdat ik, wij denken dat dit voor het paard de beste manier is.
En ik begin niet gewoon in het wilde weg dingen te doen omdat iemand dat gezegt heeft, zonder het volledig beeld te hebben gezien. Ik bepaal aan welke tips ik iets heb.
Het stoort mij nogal dat er aangenomen wordt dat de visie van de mensen die reageren de enige juiste is.
En daarbij zichzelf nog proberen te verkopen. En af breken hoe we met het paard bezig zijn, zonder de situatie in real life te hebben gezien.
Wordt ik een beetje geïrriteerd van. Dus dat moest er even uit.