Sizzle schreef:En hoe gaat TS een schop geven als ze domweg zit te zitten?
Jezelf tot weide object benoemen door ergens in de hoek voor paaltje te gaan spelen geeft geen duidelijke signalen af voor paarden en daarmee verwordt je tot speelbal die uiteindelijk vermorzeld wordt en genegeerd.
Ga iets doen met je paard, daar heb je meer aan.
Zittend kun je ook schoppen hoor, is mij ook gelukt na deze actie:
.
)
. Er zijn immers genoeg plekken waar je niet zoveel keus hebt en je toch wel langer door de wei loopt (bijv met uitmesten ed) of er geen andere plek is om te werken. Paarden in een wei moeten net zo goed respect hebben voor willekeurige mensen als die aan een halstertje of in een bak. Ik heb twee paarden verzorgt waar er geen andere plek was om te werken en je gewoon in de wei aan de slag moest, ik heb nooit problemen gehad met die weidegenoten en het is niet ideaal maar ook niet per definitie gevaarlijk oid. Gewoon consequent geen aandacht, eten ed aan de weidegenoten besteden is meestal al het halve werk, dan hebben die paarden al geen motivatie meer om je lastig te vallen daarnaast gewoon een beetje assertief zijn en je ruimte opeisen van een paard wat geen schroefjes los heeft heb je dan echt geen last meer