Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73
Shenavallie schreef:@ Ikke: Ik zou het niet direct als onzin bestempelen, vooral niet omdat je nu vanachter een PC antwoord geeft op iets wat je niet in real live hebt gezien c.q. kunnen beoordelen. Er zijn inderdaad paarden die doorhebben dat een bepaalde reactie verlichting geeft, maar waarom willen ze die verlichting? Ik gaf zelf ook al aan dat het met leiderschap te maken kan hebben, maar het kan ook met eentonigheid of te langdradig vragen te maken hebben. Toch vind ik het uitsluiten van zaken veel belangrijker, dan straks tot de conclusie komen "had ik maar eerder....".

ierusju schreef:Je woont niet toevallig in de buurt ikke?
Ik heb volgende week vakantie en vrijdag moet Lobke naar de kliniek (als het goed is de laaatste keer) om te kijken hoe haar pees is genezen, dus dan heb ik alle tijd om dit uit te proberen. Zal anders wel vragen of iemand het kan filmen wat ze op het moment zelf doet
ikke schreef:ierusju schreef:Je woont niet toevallig in de buurt ikke?
Ik heb volgende week vakantie en vrijdag moet Lobke naar de kliniek (als het goed is de laaatste keer) om te kijken hoe haar pees is genezen, dus dan heb ik alle tijd om dit uit te proberen. Zal anders wel vragen of iemand het kan filmen wat ze op het moment zelf doet
Aan welk deel van de kust zit jij? (mag per PB) Ik kom af en toe wel aan de kust maar dat moet dan maar net in jouw omgeving zijn.

Belmera schreef:Klinkt net als mijn paard! Als ik er naast loop, kan ik overal met haar naartoe. In dr eentje naar buiten is dan geen probleem. Bij spannende dingen laat ze mij t dichtst er langs lopen, maar sleurt me niet mee. Soms wat aanmoediging nodig, met mn stem of lichte druk op t touw.
Als ik erop zit, kom ik niet eens de bak in.. Heb het idee dat ze voor haar idee geen steun aan mij heeft als ik erop zit en ze is niet dapper genoeg om het alleen te doen. Ook zij gaat gerust achteruit zonder dat t uitmaakt waar ze in of tegen aanloopt. Zo had ze n keer n daas op dr bil, ik joeg m niet snel genoeg weg. Ze was er zo druk mee dat ze achteruit een greppel in liep! Op zon moment negeert ze me compleet, dat heeft ze nooit als ik er naast loop.
De oplossing van net zolang laten staan tot ze zelf gaat lopen, werkt niet. Achteruit laten lopen, durf ik niet. Ze heeft dan niet echt een stuur. Het gevecht aan gaan vind ik het niet waard.
Ik heb me er maar bij neergelegd. Pas in de bak opstappen en buiten rijden met n ander paard (mn zus met haar pony). Hier dus geen oplossing, maar wel iemand die ook zon paard heeft
Als jij een oplossing hebt gevonden, wil je dat aan mij laten weten?
(Met buitenrijden wil ze trouwens altijd voorop, draversbloed, maar kan vanuit draf ineens stilstaan omdat er bijvoorbeeld een koe in n weiland staat. Verzet dan geen pas meer, tot de stoere pony van mn zus voorop gaat. Vroeger ging ik bij dit soort dingen t gevecht aan. Nu laat ik t maar, won er niets mee. Had wel een gestresst paard en ik was chaggo. Bij de volgende koe deed ze t gewoon weer..)

ierusju schreef:Nou de wonderen zijn de wereld nog niet uit
Vrijdag na het rijden liep ze zonder te twijfelen zo het terrein af. Zo'n 30 meter naar links gelopen en zo'n 30meter naar rechts. Was super trots
De volgende dag naar het einde van de weg gelopen. Dit deed ze ook super. Gister met mn moeder het duin in geweest. Helaas wilde ze er alleen maar achter en er ook niet naast. Op de weg naar huis durfde ze er af en toe naast te lopen. Ben toch wel een beetje trots op Lobke
marisje94 schreef:Ik zou idd grondwerk gaan doen en wat strenger aanpakken misschien. maar het feit dat het paard aan de hand erg braaf is en als er een ander paard bij is, laat wel zien dat ze het kan. Wanneer ze het echt zelf moet doen vindt ze dit toch spannend en is er vertrouwen nodig. Gewoon veel oefenen en aan vertrouwen werken. En niet opgeven als ze echt niet wil. Haal dan desnoods een ander paard erbij, anders leert ze dat het de volgende keer weer niet hoeft. En misschien ook handig: schriktraining!
ze zet een kop op waar je gewoon niet doorheen komt. Niemand. ikke schreef:Bralindy schreef:Ik ken het paard persoonlijk en heel streng aanpakken werkt sterk averechts. Been there done thatze zet een kop op waar je gewoon niet doorheen komt. Niemand.
Dan kun je blijkbaar niet goed genoeg onderhandelen.......
haha ja daar kan ik ook over mee praten lekker eigenwijs stil staan op een 60km weg
uit ellende afgestapt en meegelopen tja nu fietst er iemand mee en dat gaat goed gelukkig