Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73
tess_84 schreef:Amaris schreef:het klikken en belonen snap ik dan weer niet zo goed, want het loslaten van de druk is toch al beloning op zich? en eentje die paard goed snapt.
Voor sommige paarden is druk weg echt geen beloning op zich hoor...
Maar goed, voor mij paard werkte het perfect en je kan de clickertraining gebruiken voor 1001 dingen, niet enkel voor het trailerladen. Als ze die clicker snappen, kan je daar behoorlijk veel mee bereiken.
Mendy1984 schreef:Angela schreef:Ga het in ieder geval vaker oefenen, maak er een routine van.
Mijn eigen PRE is super te laden. Tenminste, als je hem als hij op de trailer staat (alles dicht en vast) wel brokjes geeft. Vergeet je dat een keer? Dan is er een dikke kans dat hij je de volgende keer laat zien dat hij er echt geen zin in heeft. Er moet voor hem wel wat te halen zijn.
Meestal is geduld en belonen de beste manier. Geef hem anders eens zijn eten (brok) een week lang op de trailer (en dat krijgt hij dan dus ook pas als hij er helemaal op staat en vast staat). Dan zal hij al snel door hebben dat er iets te halen valt, en dat maakt dat hok op wielen een stuk interessanter.
dit is idd ook een goeie ja...

kevinsky schreef:Dit deed ik met mijn paard ook. Vanaf het gang pad. Hij liep er daarna wel op. Maar nu kan ik hem er alleen maar via dat gangpad op krijgen. Dan loopt hij er in één keer braaf op.
En als ik het buiten het gangpad probeer. Dan vecht hij net zo lang tot dat hij, of de trailer het begeeft..
We hebben het er nu een half jaar lang, meerdere malen per week er op gezet. Zodat hij er hopelijk vertrouwen in gaat krijgen. Het is wel iets beter geworden, maar sla je een week over. Kan je weer van voor af aan beginnen.
Ook breek hij de boel af. Als je hem er langer dan 5min stil op laat staan. (springt over de voorstang)
Dit is zo in een keer begonnen, eerst liep hij er wel normaal netjes op. En zonder enige reden, dat ik weet, ik het er mee begonnen.
Laatst hadden we er 5 uren over gedaan om hem er op te krijgen.. Daar ging onze bosrit![]()
Soms weet ik me erg geen raad meer mee![]()
Iemand tips voor deze situatie??
BrenKaCaNo schreef:Het is altijd erg belangrijk hoe je een paard vraagt, waar je positie is ed. Zeker met een paard dat niet (makkelijk) te laden is.
Druk vanachter werkt meestal niet. Ze gaan tegen de druk in (instinct) en gaan hangen, zitten, trappen, steigeren ed.
Ik weet niet waar je paard staat, maar als je wilt kan ik wel een keertje langskomen. Ik kom uit Den Bosch, als de afstand te groot is kan ik ook één van mijn medestudenten vragen indien gewenst.
Pattypaard schreef:John Erb erbij halen. Is het in 15 a 30 min opgelost en kan je het zelf ook.
Heb hem een paar x aan het werk gezien en uitleg van zijn methode gehad. Hierna buurmeisje met haar pony daarin begeleid en pony gaat nu super de trailer op terwijl deze eerder alleen maar steigerde voor de klep. Pony had overigens geen spanning voor de trailer maar de verhouding buurmeisje-pony zat niet goed.
Geen geweld of iets, voornamelijk heel simpel grondwerk. Ho is ho, vooruit is vooruit.

kevinsky schreef:Hij kijkt eerst weg van de trailer. En als je hem dat op een of andere manier vraagt of hij op de trailer wil. Dan lijkt hij eerst koppig maar dan slaat hij al snel in de paniek. En dan komt hij nooit meer tot rust.
Maar vreemd genoeg loopt hij zo op de trailer van mijn vriend, helaas weigert mijn vader een andere trailer aan te schaffen. En heb ik er zelf het geld niet voor.
Ik heb wel onze trailer na laten kijken en hij is helemaal oké.
De voorstang van mijn vriends trailer is ook een stuk hoger, waardoor hij er minder makkelijk over heen gaat.
Maar ik kan hem daar niet altijd in mee nemen..