Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73
NikkiTazz schreef:Ik ben er op tegen, geen onderbouwing, vind het er gewoon sneu uit zien. Gelukkig ook nooit nodig gehad.
Ik geloof in: rust en geduld!
Jaime_ schreef:NikkiTazz schreef:Ik ben er op tegen, geen onderbouwing, vind het er gewoon sneu uit zien. Gelukkig ook nooit nodig gehad.
Ik geloof in: rust en geduld!
Maar stel nou, je moet een behandeling doen in het belang van het paard, maar die wel zeer pijnlijk is, dat moet dagelijks gedurende langere tijd. Zoals in mijn geval medicatie IN de zeer pijnlijke straalgroeve stoppen. Dit doet dusdanig pijn dat het paard zijn voeten niet wil geven, en als dit al lukt hij zijn voeten het liefst direct weer wegtrekt zodra je in de buurt van de stralen komt, want pijn is immers niet fijn, ze kunnen niet praten dus dan moet het wel zo. De pijn word met veel rust en geduld niet minder, dus de reactie zal hetzelfde blijven ook al ben je een uur of 2 bezig, waarbij het paard ondertussen een hoog stressniveau heeft bereikt omdat hij 'angst' voor de pijn heeft. Rust en geduld is dus in deze situatie geen oplossing, want het niveau van de pijn en de reactie op die pijn wordt niet anders of minder met rust en geduld.
Welke optie houdt je dan over? Dagelijkse injectie in het bloed? Elke dag een prikje lijkt mij ook niet aangenaam, bovendien moet dit door een dierenarts gebeuren en dan heb je uiteindelijk wel heeeel veel geld nodig, het paard moet elke keer weer herstellen van de verdoving want deze houdt zo'n 2 uur aan, 2 uur waarin het paard niet kan eten maar gewoon compleet van de wereld is. En wat doet een dergelijke verdoving met het paardenlichaam wanneer deze in een dergelijke frequentie wordt toegediend? Ongeveer hetzelfde geld voor een verdovingspasta, alleen deze kun je zelf toedienen.
Dan kan het paard er toch beter even 'sneu uitzien' met praam dan daadwerkelijk 'sneu zijn' zonder praam? Of is een paard wel sneu met praam? That's the question.
Citaat:Er is ALTIJD een betere manier. Ik zal dan zeker op zoek gaan naar een betere manier dan de praam.
Ik heb liever elke dag een prikje, dan dat ik mijn paard mishandel... want ja, zo zie ik dat.
Maar goed, ik beslis niet of er elke dag een sedatie in gaat. Dat is aan de dierenarts, en die weet vast nog wel paardvriendelijkere methodes.
De manenborstel met een lusje eraan. Om de neus en aandraaien.
daarom denken veel mensen vaak 'ach het valt wel mee'.