Paard slaat uit het niets op hol?

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

truus1970

Re: Paard slaat uit het niets op hol?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-15 21:51

Tuurlijk is een haflinger ook een paard. Ik doel meer op de karakter trekken die haflingers kunnen hebben, net als fjorden.

Die trekken kunnen soms heftig zijn, en als ze een nieuw grapje gevonden hebben waar ze al een paar keer succes mee hebben gehad. Zijn ze soms lastig te overtuigen van jou wensen.

Ik bedoel het zeker niet negatief.

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-15 11:10

truus1970 schreef:
Tuurlijk is een haflinger ook een paard. Ik doel meer op de karakter trekken die haflingers kunnen hebben, net als fjorden.

Die trekken kunnen soms heftig zijn, en als ze een nieuw grapje gevonden hebben waar ze al een paar keer succes mee hebben gehad. Zijn ze soms lastig te overtuigen van jou wensen.

Ik bedoel het zeker niet negatief.

Daar zit het hem in: je moet het gedrag van een Haflinger of Fjord vóór zijn. Heb zelf een Haflinger gehad, vandaar dat ik weet hoe ze kunnen zijn. :D

hyppolyte

Re: Paard slaat uit het niets op hol?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-15 11:26

Ik herken dit gedrag ook van de haflinger die ik een tijdje heb gereden, die had al 1,5 jaar een bijrijdster, maar daar kon ie een loopje mee nemen, die was niet vlug en slim genoeg om hem voor te zijn. Uiteindelijk ging ie dit ook bij de eigenaar doen. Wegtrekkers, staken, bokken etc. Beest was lichamelijk in zoverre in orde dat dit geen oorzaak was van het probleem. In zijn geval was het een stukje consequent zijn in het rijden, aangevuld met wat rechtrichtoefeningen. We kunnen natuurlijk niet van achter de computer beoordelen wat de achterliggende oorzaak bij jouw paard is, maar het kan heel goed aan je bijrijdster liggen.
Het zadel laten checken kan sowieso geen kwaad, ik weet nog wel een fijne zadelpasser bij jou in de buurt, als je in ieder geval maar niet lahbib laat komen :n. Marjolein Kruize is wel een fijne vind ik :j.
Als je de rug e.d. wil laten nakijken zou ik Annemarie aanraden, zij is DA en chiropractor: http://www.paardenpraktijkgroenveld.nl/