Chiave schreef:Na 8 maanden testen ze nog steeds uit, weet ik uit ervaring.
Oke daar heb je gelijk in. Maar ik denk dat dit geen uittesten is, omdat het nu pas begint. Niet meteen al.
Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73
hooiveld schreef:Chiave schreef:Na 8 maanden testen ze nog steeds uit, weet ik uit ervaring.
Oke daar heb je gelijk in. Maar ik denk dat dit geen uittesten is, omdat het nu pas begint. Niet meteen al.

NoorW schreef:Deze gedragdsverandering zou inderdaad kunnen komen door verveling. Zeker shetlanders zijn vaak leergierige ponys die ook weer snel uitgekeken raken op iets. Als ik jou was zou ik de dingetjes waar je mee bezig was even laten voor wat het is, en met iets nieuws starten. Dat kan van alles zijn, je kunt zoveel doen zonder te rijden. Wat ik je echt kan aanraden is te kijken naar de Seven Games van Parelli, op internet is daar al een hoop over te vinden. Die vinden paarden vaak leuk om te leren, en je hebt daar al een beetje een start mee gemaakt door te oefenen met wijken voor druk enz. Sowieso zijn de Seven Games een goede basis voor al het grondwerk dat je met je paard kan doen. Als je vragen hebt, kan je me altijd een pb'tje sturen

Annatje04 schreef:je zou hem nog leker veel kunnen knuffelen en hem goed belonen je kan met hem balkjes lopen uiteindelijk overgaan naar springen misschien verveeld ze zich omdat ze alleen is (het licht er aan waar ze staat als ze bij andere pony's/paarden staat klopt dat laatste niet)

). Dus.. Denken jullie dat dit het moment is om die spullen aan te schaffen, of moet ik nog even wachten ? hooiveld schreef:Ehm... In principe kun je dit bij alle paardenwinkels halen. Ik denk dat je wel goed moet nadenken of je het koopt. het is niet je eigen pony. Mocht ze een keertje weggaan dan heb jij alleen spullen. Is het niet wat om aan de eigenaar te vragen wat hij vindt? Misschien wil hij het kopen. Of jullie samen?
), ik zal dan met haar er ook overleggen.
Happie schreef:Waarom heeft Caatje peeskappen nodig? Longeren met hulpteugels kan handig zijn wanneer je bijvoorbeeld tegen problemen aanloopt. Bijvoorbeeld je wil dat je paard meer gaat buigen of je wilt meer verzameling. Belangrijk is wanneer je met hulpteugels gaat werken dat je weet hoe je ze moet afstellen en hoe je er mee moet omgaan. Ik denk ik jouw geval dat je lekker door moet gaan met longeren zonder extra dingen er aan te hangen.
Happie schreef:Longeren zonder hulpmiddelen is veel meer dan alleen maar rondjes rennen. Je kunt aan de slag gaan met tempo wisselingen in stap, draf en galop. Probeer eens of je in de stap kunt schakelen tussen langzaam en iets harder. Je kunt ook halt houden oefenen aan de longeerlijn. Door je lichaam te draaien voor de drijflijn. Je schouders zijn dan voor de pony haar schouder.