Idd, als je hem niet kort wilt houden, een touwhalster + evt zweepje als het nog niet werkt (enkel voor aanwijzingen natuurlijk, ik denk, ik zeg het maar even. Ook al weet ik bijna zeker dat je hem niet gebruikt als wapen haha)
Weggebokt
Geplaatst door de TopicStarter: 27-12-14 16:56
SindyKaya schreef:
Mijn touwhalster past niet omdat hij zo dik in zijn wintervacht zit Dan zal ik dat in het voorjaar weer moeten proberen. Maar het zou inderdaad kunnen werken !
Zweep gebruik ik niet als wapen Dus dat komt wel goed
EvelienKiss
Geplaatst: 27-12-14 16:58
Zorg voor een lange halstertouw, bij voorkeur een leadrope. Start in de juiste positie: hij loopt naast je, een stuk naar achteren. Jij draait rondjes met de uiteinde van je touw. Zodra hij je voorbij loopt, loopt hij in je touw. Hij zal schrikken en na een paar keer door hebben dat hij netjes achter moet lopen. Je hoeft dan niet meer te draaien. Succes
pferden2002
Geplaatst: 27-12-14 16:58
Als gijs voor je uitloopt draai dan om zodat hij weer achter je loopt herhaal dit iedere keer als hij voor je gaat lopen.
Die tip van pferden2002 kan denk ik wel goed helpen. Dit deed ik ook bij mijn hond. Het duurt enooorm lang voordat het werkt(bij mij) maar denk ik wel een goede manier.