Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
saskiakevin schreef:kikkerikke schreef:Hay,
Het klinkt sneu... maar wij houden een ei in ons hand en als die omhoog komt slaan we hem stuk op ze hoofd (tussen de oren)zo denkt die dat ze hoofd stuk is een die. Meestal houden ze dan op. Bij ons werkte t.
heeft joun pony/paard geen kopschuw gekregen?
Welshponyfan schreef:Het kan aan mij liggen, maar eieren kapot slaan op een paardenhoofd, zodat het paard denkt dat ie bloed, vind ik echten daar wordt het paard denk ik ook erg kopschuw van...
Het beste is denk ik om iemand te vragen die er echt verstand van heeft en die je wil helpen
)hwn schreef:Overweegt de eigenaar niet hem te laten castreren? Kan ook veel schelen hoor, hengsten steigeren nu eenmaal graag. Hier nog paardje verkocht dat eigenaar had leren steigeren op commando. Nadat ie gecastreerd was, wou ie dat truukje zelfs niet meer doen.
Best idd hulp inroepen. Zelf zou ik als ie gaat steigeren eerder een tik tegen de achterbenen geven, dan gaan die achtervoeten van de grond en moet ie zijn voorbenen wel neerzetten. En bij juiste reactie hierop uitgebreid belonen, zodat ie leert zijn achtervoeten opheffen ipv voorvoeten (ook niet overdrijven natuurlijk, je moet hem nu ook niet leren slaan of bokken)
Ook zou ik het gaan wandelen leuk houden, en geleidelijk opbouwen, zodat je kan stoppen voordat ie zijn kuren krijgt.

prugelpiet schreef:Een paard is heus niet 1,2,3 kopschuw. Al helemaal zo'n brutale aap niet. Als een paard de hele tijd zou steigeren, en er is verder niks mis (zadel, tanden, etc) krijgt ie een mep tussen zn oren. Klaar. Je kan geen gevaarlijke spelletjes met dieren van een paar honderd kilo doen.
verzorgponylief heeft 3x gesteigerd aan de longe, bij de 3e keer was ik haar zat en trok ik harder aan de longeerlijn dan de bedoeling was... waardoor ze evenwicht verloor en snel moest springen om te blijven staan (Kangaroe idee). Niet hoe ik het wou oplossen, maar ze heeft t niet weer gedaan. Dusja, misschien maar een keer omtrekken dan..