Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
josien_m_ schreef:Een paard is een paard en een mens is een mens.
Je kunt als mens niet echt een paardenleider zijn. Je bent geen onderdeel van zijn kudde, je bent daarvoor ook veel te weinig aanwezig in de groep. Je kunt wel een betrouwbaar mens voor je paard zijn. Het paard leert dan je aanwijzingen op te volgen en zich prettig bij te voelen bij die duidelijkheid. Dat wordt waarschijnlijk bedoeld met " een leider zijn voor je paard".
felintje schreef:dresjoepie schreef:Geloof wel dat dit iets van merrie s is als ik het zo lees Dan toch die moeder gevoelens Maar dan zijn jullie niet de leider over het paard Als je het in kudde gedrag terug vertaald Zouden jullie als eigenaar Onder geschikt zijn Best interresant
Mijn paard is een ruin met heel veel moeder gevoelens dan !!
Citaat:Sssj schreef:
Mijn paard keert zich juist tegen mij.. Als ik de hond meeneem wil ze niks van mij weten, dan blijft ze met der oren in de nek en der kont naar me toe in een hoekje van de wei staan (ook als de hond op geruime afstand is), maar zonder hond komt ze me bijna hinnikend tegemoet.
Huh ?? Echt ? Houdt ze niet van honden misschien ? Of heeft ze liever enkel alle aandacht voor zichzelf ?