Getup schreef:lastig hoor, TS..ben het met oa Rianne eens, maar dat is nu in de winter helaas niet mogelijk......
Nee helaas. Dan is het toch echt wachten tot het voorjaar en ze weer met z'n allen het land op kunnen..
Wendylotte: ze is geen einzelgänger .. Ze zoekt wel altijd de paarden op en het gaat ook niet altijd fout.. Maar als het fout gaat gaat het goed fout.. Paarden zijn kuddedieren ondanks sommige zich liever afzonderen (wat mijne totaal niet heeft) bliven het kudde dieren. Een paard alleen laten staan is dan ook onnatuurlijk. Ik snap daarentegen heel goed dat het zo niet gaat en de anderen dit niet accepteren dat mijn paard zich zo gedraagt tegenover hun paarden.
RianneH schreef:Met een trapperig paard moet je sowieso nooit 1 voederplek creëren voor 3 paarden want dat is vragen om problemen. Bij voorkeur altijd een plek meer dan de hoeveelheid paarden want zo kunnen ze altijd eten.
Sommige paarden hebben gewoon een hele duidelijke voorkeur naar wie ze wel kunnen uit staan en wie niet. Vriendin heeft zo'n bitch, die sloeg ook altijd alles weg. Tegenwoordig staat ze met twee stugge friezen en toont ze het gedrag helemaal niet meer. Ze is ook veel ontspanner buiten, het doet haar in deze groep duidelijk goed. Maar dat heeft een hoop tijd gekost.
Ja daar heeft de eigenaresse denk ik niet aan gedacht.. Meerdere plekken gecreëerd en nu zijn ze dus uit elkaar gehaald en denk ook niet dat ze willen dat we het nog eens proberen met meerdere voederplekken. Weet ook niet of dit de oplossing zal zijn.
Ik zat al te denken om een mini erbij te kopen voor der, maar stel je voor dat het dezelfde problemen veroorzaakt.. Dan zit je.. Kan me niet voorstellen dat het met alle paarden mis gaat namelijk.. "Helaas" hebben we maar 5 paarden op stal waarmee we het kunnen proberen en daarmee ging het allemaal mis. 1 op 1 nog niet geprobeerd maar we hebben simpelweg ook weinig ruimte. 2 normale paddocks waar nu dus 2 kuddes in staan, de bak waar mijne uit nood nu in staat en een lege paddock aangezien dat nu een modderboel is..