Paard staakt ineens?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Nowemy

Re: Paard staakt ineens?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-14 18:10

interessant onderwerp, ga het even volgen!
Ben wel benieuwd of er een verklaring komt.

Loveyourself

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-14 07:14

Kan je anders niet een filmpje sturen dat je rijdt en dat het paard begint te staken?
Kunnen wij kijken en misschien ziet iemand hier wel meteen het probleem ofzo?

lady62

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-14 08:15

Is het niet mogelijk dat je paard iets van artrose heeft.
Ze heeft duidelijk last van iets dat staken is geen klieren.
Ik ga voor een lichamelijk probleem je paard probeert je iets duidelijk te maken en artrose komt veel voor.
Is ze in het begin ook stijf als ze van stal komt?
Zogezegd opstart problemen?

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-14 14:57

De chiropractor kon bij mijn paard ook niks vinden maar toch bleek hij aan alle kanten kapot.

Een paard doet niks zomaar. Ik gok ook op medisch probleem.

terpentijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-14 15:16

Van een zadelmaker die vervolgens een riser front pad adviseert zou ik niet blij worden. waarom moest dat er onder? Om iets te verhelpen?
Dan paste het zadel dus blijkbaar niet. Je hebt die pad er nu op advies van de fysio onder weggehaald omdat het zadel ermee te diep achter drukte.
Het kan dus zeer wel een reactie van je paard zijn, op een verkeerd passend/liggend zadel.

Een paard kan ook nadat de oorzaak van de pijn/het ongemak is weggenomen, nog uit anticipatie-angst hetzelfde gedrag vertonen. Dit gebeurt ook redelijk vaak.

Temeer daar je meldt, dat het paard er mee begint zodra je gaat draven, en in stap (nog) niet. In draf ga je natuurlijk lichtrijden en elke keer als je in het zadel komt verwacht het paard weer die pijnlijke druk in het achterste deel van de rug, de lendenen.

Ik zou overwegen het zadel of een geheel ander zadel opnieuw aan te laten passen, wel bij een andere zadelmaker, want iemand die op-of aanvullende pads adviseert verkoopt in elk geval geen PASSEND zadel....

Buiten het zadel kan het een rijtechnische ruiter-kwestie zijn, met name omdat er aan de longe dus geen probleem-houding getoond wordt.