Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
.
Borisje schreef:Ik schrik me rot van alle reacties hier! Waar zijn de bokkers die anders zo hameren op het veel buiten komen?
TS, hoelang gaat je paard per dag naar buiten? Dit paard verveeld zich waarschijnlijk helemaal rot, wat ik me kan voorstellen als je lang op stal moet staan.
NIET straffen of andere rare dingen die hier worden gezegd. Zet je paard buiten, daar wordt hij gelukkig van.
Mocht hij bijvoorbeeld alleen snachts op stal staan of alleen met voeren, dan dit gedrag negeren en niks geven als hij slaat, dan leert hij snel genoeg dat schoppen geen effect heeft.
Sasje456 schreef:Bedankt allemaal voor de tips. Ik roep gewoon hard HE en als hij doorgaat (wat hij wel deed), heb ik hem een tik gegeven en nu weet die al wat er gebeurd als ik HE roep en als hij doorgaat. Ik heb een ruin een KWPNer, ik rijd er dressuur mee (M2). Hij komt elke dag buiten in de paddock of in de wei en daarnaast rijd ik hem ook 5x in de week dus er word genoeg mee gedaan in die zin. Het is misschien slecht wat ik nu zeg maar eerst als hij elke keer begon te stampen gaf ik hem gauw wat te vreten een handje kuil ofzo want dan hield hij ff op. Maar vandaag heb ik dat gedrag proberen te negeren ondanks dat ik hem 1 tik heb gegeven. Het is al minder mits ik hem maar consequent corrigeer. Hij leert hopelijk wel dat dat stampgedrag fout is en dat ik hem 'aanpak' als hij ermee doorgaat, dus hij zal vanzelf wel minder bang worden voor mijn hand etc. met de tijd omdat hij wel weet of hij goed of fout bezig is.

dorientjuh schreef:Borisje schreef:Ik schrik me rot van alle reacties hier! Waar zijn de bokkers die anders zo hameren op het veel buiten komen?
TS, hoelang gaat je paard per dag naar buiten? Dit paard verveeld zich waarschijnlijk helemaal rot, wat ik me kan voorstellen als je lang op stal moet staan.
NIET straffen of andere rare dingen die hier worden gezegd. Zet je paard buiten, daar wordt hij gelukkig van.
Mocht hij bijvoorbeeld alleen snachts op stal staan of alleen met voeren, dan dit gedrag negeren en niks geven als hij slaat, dan leert hij snel genoeg dat schoppen geen effect heeft.
Subtiele reactie.![]()
Misschien kun je je voorstellen dat de TS zich hierdoor aangevallen voelt en dat een reactie als die van jou op deze manier geen effect heeft?