Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Lekker alleen rijden of met je andere stalgenoten
Citroen22 schreef:Ik zat er zelf ook aan te denken om niet meer met haar naar buiten te gaan. Echt alleen met mijn paard naar buiten zou kunnen, maar doe het liever niet. Als ik niet meer met haar mee ga, en dat zeg ben ik bang dat ze kwaad word. Wat moet ik zeggen over het feit hoe zij het bit ziet? zij vind dat mensen die met bit rijden met pijn het paard naar hun laten luisteren. Ik kan mijn mening gewoon niet zeggen, want dat is onzin...
Citroen22 schreef:- Ze vind het zonder bit diervriendelijker. Vandaar ze nu in de bak met neckrope rijd. En zonder zadel.
- Omdat ze de neusriem van haar bitloos hoofdstel hard vind gaat er een bontje om.
- Mensen die met bit rijden denken dat ze een paard met bit wel tegen kunnen houden als ze er vandoor gaan.
- Ze vind het raar dat haar paard dit gedrag heeft buiten.
- Nu met een elastiek om heb ik wat meer te vertellen.
- Dan maar met een bit rijden dus met pijn.
Dat zijn wat uitspraken van haar vandaag.
Citroen22 schreef:Op dat moment heb ik mijn paard aangepakt. Ik heb hem aangespoord, neus recht gezet, en mijn kant op gegaan waar IK heen wou. Maar hoe moet ik mijn paard aanpakken als ik verder geen problemen heb met het rijden?
Citroen22 schreef:@ Delphi, Nee ze is niet bang. Ze word alleen maar kwaad en trekt hard aan haar bit. Ik denk niet dat ze inziet hoe gevaarlijk het is. Hoewel ze wel zei dat het niet kon dat haar paard omdraait als er een auto aan komt. Ik kan wel proberen een gesprek met haar aan te gaan in de zin dat het gevaarlijk is, maar zodra het over het bit gaat weet zij het toch beter. In de bak gaat het goed, maar ze gaat nu al met neckrope rijden en ik denk wat is het volgende ?
Les heeft ze, maar ze heeft nu spinglessen genomen. Dat snap ik zelf ook niet. Springlessen kunnen altijd, eerst paard onder controle hebben lijkt mij.