hoe zou paard reageren op oornetje ?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Izep

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-14 11:25

Tjonge jonge, lezen is ook een kunst. (Over gebrek gesproken.) Natuurlijk kan er wel degelijk een goede reden zijn. Ik schrijf tenslotte ook INDIEN het enkel is omdat het er zo "leuk" uitziet. Bij veel "penny's" is dat nl. het geval.
Laatst bijgewerkt door Izep op 14-09-14 11:29, in het totaal 2 keer bewerkt

MarlindeRooz

Re: hoe zou paard reageren op oornetje ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-14 11:26

Hij heeft het hier alleen opgehad met een onderling wedstrijdje, als hij er onder zou lijden zou ik het niet doen. Maar het maakt hem toch niet uit. Alle penny's die hem schattig vonden vond hij irritanter. _O-

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-14 11:29

IZEP schreef:
Tjonge jonge, lezen is ook een kunst. Natuurlijk kan er wel degelijk een goede reden zijn. Ik schrijf tenslotte ook INDIEN het enkel is omdat het er zo "leuk" uitziet. Bij veel "penny's" is dat nl. het geval.

en wat dan nog?
Bandages zijn dan veel schadelijker en dat zijn niet alleen penny's die ze voor de mooi om hebben. Voor bescherming doe je nl. beter peeskappen of van die eventing beschermers om en steun geven ze ook al niet. Dus bij 99% zijn die bandages enkel voor de mooi. :+
Mutsje heeft dan nog altijd nut (alleen zal het ene paard er minder 'nood' aan hebben dan het andere) gezien het altijd de vliegen weg houdt bij de oren en het brengt geen schade toe.

Izep

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-14 11:30

:O :evaw:

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-14 11:39

Laten we met zn allen eerlijk zijn. Zo'n mutsje, uit flinterdun stof gaat echt geen geluid tegen houden. En indien je je paard correct toiletteert dwz enkel de uitstekende haren wegknipt en voor de rest netjes de haren in de oren laat zitten, is de vliegenafweer zonder een mutsje ook ideaal. Maar zo'n mutsje ziet er gewoon leuk uit, ik heb er ook één. Kortom een mutsje is echt gewoon voor de leuk, het functionele ervan is gewoon ver te zoeken. :)

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-14 11:41

Die van mij heeft netjes de haren nog in de oren (enkel de echte plukken weg) maar is met mutsje beduidend meer op zijn gemak. Schudt veel minder met zijn hoofd. De merrie thuis kan het inderdaad niet boeien of ze met of zonder netje gereden wordt. Maar bij de ruin merk ik wel degelijk een verschil.

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-14 11:47

Wellicht dat hij de sensatie van vliegen op zijn oorhaar niet fijn vind, echter moet zo'n vlieg dan ook nog zien te landen op een bewegend paard. Nee voor mij is een mutsje gewoon een leuk sier onderdeel, ziet er verzorgd uit maar om nu te zeggen dat het een echt nut heeft is overdreven. Hier ook een paard op stal dat maar al te graag loopt de klieren in de zomer als er beestjes zijn die irriteren (tot en met benen optrekken als ze er de tijd voor krijgt) echter als die goed aan het werk word gezet is het ook direct over.

hielkebro

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-14 11:50

ik heb hem inmiddels omgehad. reageerde er totaal niet op.
helemaal niet verwacht haha ! :D

Waarom ik een oornetje heb gekocht ? omdat ik het mooi vind en omdat ze zomers veel met haar hoofd schud (vliegjes)

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-14 12:14

Lara_Silver schreef:
Wellicht dat hij de sensatie van vliegen op zijn oorhaar niet fijn vind, echter moet zo'n vlieg dan ook nog zien te landen op een bewegend paard. Nee voor mij is een mutsje gewoon een leuk sier onderdeel, ziet er verzorgd uit maar om nu te zeggen dat het een echt nut heeft is overdreven. Hier ook een paard op stal dat maar al te graag loopt de klieren in de zomer als er beestjes zijn die irriteren (tot en met benen optrekken als ze er de tijd voor krijgt) echter als die goed aan het werk word gezet is het ook direct over.

Dat zou zomaar kunnen. Sam heeft met nogal veel moeite. (hij is een tikkeltje neurotisch aan gelegd zeg maar. ;) )
En die kan prima schudden en goed aan het werk zijn tegelijk. := En dan vind ik het gewoon een kleine moeite als het met een oormutsje verholpen is. Hoeven we ons allebei niet meer te "ergeren" en kunnen we gewoon makkelijk trainen. Zo mooi vind ik zo'n mutsje niet eens. :o (nu doe ik sowieso niet aan setjes.)
Als hij niet zo flauw was op vliegjes enz kreeg hij het niet op want vind hem veel knapper zonder maar goed. Als hij zich zo rustiger en fijner voelt... Wat zal het mij dan boeien dat ik het niet zo mooi vind. :)
In de winter krijgt ie het dus ook gewoon niet op. Dan istie zoveel knapper.. :+: maar in de zomer wel. Jammer maar helaas.

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-14 12:23

Hier op de weide een vliegennetje met oren. Gewoon omdat ze dan minder last heeft van hinderlijke vliegen (nee ik scheer haar oren niet uit).
Eerste keer gewoon omgedaan en ze heeft er nooit om gegeven. Is juist blij als dat ding weer om mag als iemand dat per ongeluk vergeten is met de ochtend.

_Mellanie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-14 23:09

Hier poosje gehad omdat pony heel erg klapperende met haar hoofd. Blijkt achteraf dat ze heel veel schilfers in haar oren had en dan met trainen + wind er Ast van kreeg. Perfecte oplossing