Van de een op andere dag kopschuw

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Nant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-14 20:51

**update**

Vandaag weer langs geweest bij hem. Lekker geaaid en vertroeteld, hij had twee flinke wondjes, die ik toch beter wilde bekijken, dus toch halster om gedaan, ging heel goed, alleen bij het rechteroor flipte hij en kwam omhoog, maar ik kon hem vasthouden gelukkig.

Toen hij het halster om had kon ik makkelijker bij zijn koppie kijken. Achter de oren reageert hij niet, linkeroor ook niet op heel even korte knik na, maar rechts kan ik niet eens aanraken, dan vliegt hij omhoog, opzij of achteruit.

Niet kunnen zien of er een wondje zat helaas, hij heeft zwarte oren namelijk en vrij lang haar.

Daarna nog even getroeteld en snoepjes gegeven en toen rustig het halster af gedaan.
Recht reageerde hij weer, maar niet zo heftig gelukkig.
Toen nog even gekriebeld en achter zijn oren op zijn atlas geaait, dit liet hij toe, zonder nukken.

Daarna nog even geobserveerd en hij houd zijn oren niet raar oid.

Ojaa ook belangrijk: hij loopt vaak tegen het schrikdraad met grazen etc, kan hij hierdoor zijn oor bezeerd hebben?

zidane07

Re: Van de een op andere dag kopschuw

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-14 21:09

waar ik eigenlijk aan zat te denken zit er niet iets IN zijn oor? zoals zo'n vervelende grasaar?

Nant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-14 21:12

In eerste instantie dacht ik dat ook, maar zou hij dan niet schudden en gek doen met zijn oor?
Zijn paarden buddy's mogen er wel aan zitten.

Ik zal morgen even kijken. Ik twijfel wel, want als het angst is en ik ga morgen kijken terwijl iemand hem in de houdgreep heeft word hij alleen maar angstiger denk.

zidane07

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-14 21:15

Ja dat is wel weer waar. En ook raar dat zijn buddy's er wel aan mogen zitten. ik zou het iedergeval weer rustig opbouwen waar je al mee bezig bent, zodat hij weer vertrouwen krijgt zodat je in iedergeval goed kan kijken.

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-14 21:30

Wat top dat je het zo op lost! Er zijn er zoveel die dan met druk gaan werken wat echt een averechts effect heeft.

Nant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-14 20:17

Twee dagen goed geoefend en vandaag heb ik zijn oor kunnen checken zonder paniek reactie.
Even goed gekeken, geaaid, gevoeld maar hij reageerde nergens op en voelde niets raars.

Het probleem lijkt min of meer te zijn opgelost.