Wat is zijn probleem? (agressie)

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Jasmijn159

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-14 12:34

150 euro voor een testosteronbepaling?! :oo

Manifesto

Re: Wat is zijn probleem? (agressie)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-14 12:36

yep.. meerdere DA's gebeld hier. Omdat het opgestuurd moet worden. Hoorde net van een kennis dat er 1 DA is hier die 94,- rekent. Koopje :+

Manifesto

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-14 12:36

Bij 1 was het zelfs 175,- .....................

Manifesto

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-14 12:57

Zojuist John Erb gesproken.. Hij zegt testosteron prikken. Omdat hij uitschacht en op 5 benen loopt de halve dag. Verder is een consult van een uur 50,- mits ik alles zelf doe. Als hij te gevaarlijk is en hij moet het werk doen dan rekent hij een gevarentarief van 200,- per training. Nou dan weet ik al hoe laat het is en das geen optie. Met de testosteron test erbij ben ik dan 300,- kwijt...

Maflinger_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-14 13:18

Da's een helder antwoord. Ik zou inderdaad eens beginnen met die testosteronprik. Ik vind het best een klap geld voor een onderzoekje maar als je vervolgens een antwoord hebt waar je wat mee kunt zodat je actie kunt ondernemen en je hebt de komende 20 jaar een leuk paard, is het de investering wel waard.

Als je paard daarna een stuk rustiger zou zijn kan je beter met 'm aan het werk. Als je dan John of iemand anders nog eens nodig zou hebben, zou dat ook een stuk voordeliger zijn :D.

Ik zeg doen!

Manifesto

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-14 13:25

Das waar... :) Anders is het vechten tegen de bierkaai. Als zijn hormonen opspelen, en het is nog een een groen baldadig paard wordt het hem wel heel moeilijk gemaakt... John adviseerde om hem anders eens chemisch te castreren of op de regulate te zetten. (als er iets uit de test komt)
Maar toch denk ik dan...hengsten horen toch ook te kunnen luisteren? :D

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-14 13:26

Ja dat klopt maar ik heb van een hengstenboer ooit begrepen dat klophengsten vele male moeilijker zijn dan normale hengsten.

Maflinger_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-14 13:36

Eens met pien_2010, voorzover ik heb begrepen komt dat doordat de hormoonhuishouding van een hengst gereguleerd is doordat ie z'n ballen gewoon nog heeft en dus ongestoord hormonen aanmaakt, waar de hormoonhuishouding van een klophengst verstoord is en dus veel meer schommelingen geeft. Dat maakt het zo lastig. Het arme beest is het ene moment, zonder prikkelingen op de hormoonbalans, een gewone ruin, en het volgende moment krijgt hij door een prikkeling van buitenaf ineens een stoot hormonen waardoor ie zichzelf gewoon niet meer is en rare dingen gaat doen. Een beetje zoals een hengstige merrie: het ene moment poeslief en het volgende moment (letterlijk) pisnijdig.

Als je een poosje regumate gaat gebruiken en zijn gedrag verandert, weet je genoeg. Moet je vervolgens waarschijnlijk nog een operatie laten uitvoeren om de zwevende bal te laten verwijderen.

Manifesto

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-14 16:00

Ok. Knoop doorgehakt. Maandag wordt er bloed geprikt. Dan hoef ik daar niet meer over te twijfelen straks of het zijn hormonen zijn. Het is geen oplossing maar geeft wel inzicht. Als die gozer (letterlijk) stijf staat van de testosteron begrijp ik de boel wel iets beter..

Saayer

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-14 16:02

Goede keus :j krijg je iig wat meer duidelijkeid!

Manifesto

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-14 16:12

Off topic, maar jij hebt ook een knappe tölter :D

Saayer

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-14 16:20

Dankjewel! Die van jou ook, even nieuwsgierig hoor maar is jou paard van risky?

Manifesto

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-14 16:22

Yep :-)

Saayer

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-14 16:23

Heb stage gelopen waar hij nu staat maar zag dat je hem niet uit Duitsland hebt. Grappig! :)

Manifesto

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-14 16:26

Wat leuk! Knap dat je dat ook ziet.. Nee voor Mireille heeft hij bij Toril gestaan, en is als dekhengst in NL ingezet. Misschien heeft hij die macho hengstigheid van paps... :=

Saayer

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-14 16:32

Ja bij Mireille idd! :+ hebben ze ook wel hele leuke staan hoor! Maar goed ik zal niet verder off-topic gaan. Ben benieuwd wat er uit je bloedonderzoek komt :) en hoe hij zich verder ontwikkeld!

Manifesto

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-14 16:34

Ik ook..Ik denk dat ik in de loop van volgende week meer weet. Vanavond ga ik ook toch nog een grondwerk les doen met mn parelli instructrice.
De vorige keer hebben we hem in ieder geval niet laten winnen, al lukte wandelen ook nog niet echt. Maar we doen gewoon een nieuwe poging...

Saayer

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-14 16:40

Als je er zelf maar vertrouwen in houd! Al is dat soms moeilijk weet ik uit ervaring :) het komt goed! Er lijden meer wegen naar Rome ;)

hwn

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-14 16:41

Ben benieuwd, mijn eerste reactie was ook: dominant ruinengedrag. Hier al meerdere ruinen gehad die dekten (eigenlijk nog maar weinig die niet dekten, heb dan wel een erg overtuigende merrie lopen :), enkel haar eigen zonen maakt ze niet gek )

Als ie geen correcties accepteert, is het ergens wel normaal dat ie hoe langer hoe brutaler wordt: zo wordt ie versterkt in zijn leiderspositie.

Normaal mag een DA idd niet castreren als het (vermoedelijk) een klophengst is.

Manifesto

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-14 16:48

hwn schreef:
Ben benieuwd, mijn eerste reactie was ook: dominant ruinengedrag. Hier al meerdere ruinen gehad die dekten (eigenlijk nog maar weinig die niet dekten, heb dan wel een erg overtuigende merrie lopen :), enkel haar eigen zonen maakt ze niet gek )

Als ie geen correcties accepteert, is het ergens wel normaal dat ie hoe langer hoe brutaler wordt: zo wordt ie versterkt in zijn leiderspositie.

Normaal mag een DA idd niet castreren als het (vermoedelijk) een klophengst is.

Das waar. Maar ik heb begrepen dat er nog wel eens iets (lees; stukje zaadleider) achter kan blijven als ze te voorzichtig gecastreerd zijn. Dan wordt het hormoon nog steeds aangemaakt.

vencedor

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-14 17:02

Misschien ben ik heel crux... maar een pak ongenadig op zijn lazer geven werkt niet? Hengstenketting? Hier op stal vrij veel hengsten, die proberen allemaal robbertje met stal eigenaar te knokken. Dat wordt een keer goed duidelijk gemaakt, en hard en daarna prma hanteerbaar. Doen ze in de natuur ook. Normaal ben ben ik daar niet zo van, maar dit gaat een keer mis! Beter een keer flink doorkomen, dan dat jij de pineut bent. En wat betreft niet accepteren correctie dan vindt hij die nog niet erg zat...

sneeuwpop

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-14 17:13

Manifesto schreef:
maar hij accepteert correcties (nog) niet. Hij wordt alleen maar kwader en gevaarlijker... >;)

Die heb ik nog niet meegemaakt.
Wel gezien bij mensen die gemixte signalen geven. (Bijv zeker willen overkomen, maar onzeker zijn en dat in onbedoelde signalen toch uiten) Weet niet of jij dat doet?

Saayer

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-14 17:26

@ sneeuwpop;
Heb ik ook gehad, ben niet bang, nooit geweest maar het ene paard is het andere niet. Hoe harder je hem aanpakte, hoe bozer en extremer hij werd. Mijn insteek was ook, gewoon goed op zn lazer geven hij is niet van suiker maar daar kreeg ik alleen een boos, gefrutreerd en gevaarlijk paard van. Ik kan best een keer uithalen, maar t moet geen mishandeling worden of te vaak moeten gebeuren. Uiteindelijk werkte het bij hem beter om zelf even goed adem te halen, niet boos te worden of wat dan ook. En vooral oefenen oefenen oefenen en hééél veel belonen als hij het goed deed.

sneeuwpop

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-14 18:19

Okey. Dan is dat voor ons bokkers iig nu duidelijk.

Hoe werkt het afleiden, dat al goed geprobeerd?

Maflinger_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-14 20:06

Super, de eerste stap is gezet. Ben benieuwd naar de uitslag.

Heb net even in je profiel gekeken, wat een mooi paard is het!