Paard met vernielzucht; hoe entertainen?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-14 10:49

Kun je geen pensionplek aanbieden voor een jong paard?

Met geiten zou ik bang zijn dat mijn paard ermee gaat gooien :=

Shirley

Re: Paard met vernielzucht; hoe entertainen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-14 10:51

Als je een hekel hebt aan geiten, is dat een goed idee ... arm beestje -O-
Geef hem alsjeblieft speelgoed dat geen gevoel heeft, geen levend wezen !

Nogmaals: de wegpilonnen en stootwillen zijn hier bij de ezels favoriet !

smurfje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-14 10:54

Is het een optie om je land als track om te bouwen? Dat ie meters moet afleggen om bij zijn drinken te komen. En dan weer een heel stuk moet lopen voor het gras? Over verschillende ondergronden?

miezelke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-14 10:56

Hahahaa, ja, daar zou k al helemaal niet van verschieten, dat die van mij aan de bagger gaat met zo'n geitje!
En dan moet k mijn omheining nog serieus aanpassen denk ik, of geitje is ribbedebie :)

Pensionpaard willen mijn vriend en ik liever niet aan beginnen. Plus de wei is een 80 are groot, en om de paarden in de winter 24/7 comfortabel op de wei te houden, vind ik 2 het maximum.
(Als ik spreek van later eventueel een paard bij te nemen, zal dat zijn nadat we het naastliggende veld ingezaaid hebben tot wei (nog 1,2 ha) )

miezelke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-14 10:58

smurfje schreef:
Is het een optie om je land als track om te bouwen? Dat ie meters moet afleggen om bij zijn drinken te komen. En dan weer een heel stuk moet lopen voor het gras? Over verschillende ondergronden?

Dat zit ook nog in de planning, dat ik later, wanneer het 2de deel van het land ingezaaid is als wei, een pad rondom de wei aanleg. Maar dat is ten vroegste voor 2015/2016.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-14 10:59

Aidenn schreef:
de merrie van de buren is ook echt een enorme slopert, hekken, stallen, dekens, het moet er allemaal aan geloven. hun hadden alles al geprobeert maar hun merrie bleef maar slopen, dus toen hebben we de handen in eengesloten en na lang overleg en na alle opties opnieuw te hebben besproken, zijn we uiteindelijk met geit gekomen, klinkt raar maar zo'n geitje is niet zo heel duur en als je een brave vindt, dan houd die je paarden wel de heledag bezig, maar ik zeg niet dat dit altijd helpt, het helpte bij de buren, maar het is een optie.

Mm wij hebben 4 geiten.... Maar daar is mijn ruin totaaaaal niet van onder de indruk echt 0,0 _O- die zijn overigens niet gekocht voro het paard de geiten waren er al veel eerder maar het staat hier allemaal samen in de wei het paard en de pony de geiten en de kippen. Dat maakt het paard niet minder erg helaas , mijn ruin vreet ook graag aan alles. Bij ons was de oplossing de wei goed snoeien aan de zijkanten met een bosmaaier zodat niks het stroomdraad raakt. En dan een goede klap stroom erop :+

Ilse_123

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-14 11:01

Ik ken het...
Die van mij heeft als hobby het slopen van stroomdraden omdat hij in een keer vind dat hij niet meer in dat weiland wilt staan, of gewoon omdat hij een shortcut wilt. Want ja, hij gaat niet helemaal via het hek omlopen als je ook gewoon dwars door de draden kan.
Oplossing hier is dingen ophangen, maar dan alleen waar hij wat aan heeft, zo vind hij ballen geen bal aan ( :+ ), maar hele fijnmazige hooinetten (hoeft dus niet veel in om ze een tijdje bezig te houden) en likstenen zijn wel manieren om hem eventje bezig te houden. En wilgentakken, dat werkte ook goed.
een geitje lijkt me geen goed idee... die zijn namelijk ook sloopbaar :Y)

minikatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-14 11:06

Pensionpony ook geen optie? (tot de cmaat scheelt dat zeker wel met de hoeveelheid gras)
Anders veel sleep en sloopspullen leggen.
- Autoband ophangen
- pionnen (van die lekkere grote, maar pas op voor die met losse harde onderkant)
- Slaapmiddel door het water doen
- Stokken om te slepen
- Hang een grote lap op waar hij doorheen kan. (oppassen dat Ouwe geen hartverzakking krijgt)

miezelke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-14 11:09

minikatje schreef:

Euh..?? :?
Dan liggen ze daar alletwee te snurken, da 's nu ook nie echt wat ik wil... :D

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-14 11:11

Enkel sloopvrij maken door goed stroom zie ik overigens niet als optie. Mijn paard ging er lichamelijk namelijk ook aan onderdoor wat zich uitte in druk gedrag welk ze daarvoor nooit vertoond had. De osteopaat heeft er naderhand nog een flinke klus aan gehad helaas.
Ik zou dan ook eerder zoeken naar oplossingen die gesloopt mogen worden en uitdaging bieden. Een appelboom werkt ook super maar dat is natuurlijk maar enkele weken per jaar.
Misschien kun je dat nabootsen met het ophangen van kleine eetbare dingetjes of zo?

minikatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-14 11:11

miezelke schreef:
minikatje schreef:

Ah daar heeft de smiley niet gepakt :+
Voor alle jonge bokkers: Niet doen!

miezelke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-14 11:13

[quote="minikatje"]
Pensionpony ook geen optie? (tot de cmaat scheelt dat zeker wel met de hoeveelheid gras) nee, pensionbeesten zijn echt geen optie :)
Anders veel sleep en sloopspullen leggen.
- Autoband ophangen: is dat niet heel ongezond als ze daar stukjes van binnenkrijgen??
- pionnen (van die lekkere grote, maar pas op voor die met losse harde onderkant) Heb pionnen liggen, maar die zijn nog nieuw en gebruik die voor grondwerk, dus weet niet of k die wel wil laten slopen.... Anders eens kijken voor n oud, afgedankt exemplaar....
- Stokken om te slepen idd...
- Hang een grote lap op waar hij doorheen kan. (oppassen dat Ouwe geen hartverzakking krijgt) _O- Bedankt om voor die oor-tot-oor-smile op mijn gezicht ;)

minikatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-14 11:15

Heeft hij zo'n honger?
We hebben jarenlang 2 autobanden (goede stevige) gehad bij de hengsten.
Maar ze hebben er nooit een stuk uitgepeutert.

miezelke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-14 11:16

Sizzle schreef:
Enkel sloopvrij maken door goed stroom zie ik overigens niet als optie. Mijn paard ging er lichamelijk namelijk ook aan onderdoor wat zich uitte in druk gedrag welk ze daarvoor nooit vertoond had. De osteopaat heeft er naderhand nog een flinke klus aan gehad helaas.
Ik zou dan ook eerder zoeken naar oplossingen die gesloopt mogen worden en uitdaging bieden. Een appelboom werkt ook super maar dat is natuurlijk maar enkele weken per jaar.
Misschien kun je dat nabootsen met het ophangen van kleine eetbare dingetjes of zo?

Idd, alles afschermen met stroomdraad lijkt mij ook geen optie :n Ze moeten hun ding toch kwijt kunnen zeg maar.
Appelboom mag ie niet (meer _-:( ) aankomen, die is nog jong. En heeft dus nog geen appeltjes.

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-14 11:17

Andersom is gevaarlijker ;) AfbeeldingPaardje is hier overigens ongeschonden uitgekomen, hoor !

miezelke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-14 11:18

Shirley schreef:
Andersom is gevaarlijker ;) [ Afbeelding ]

OMG!! :oo

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-14 11:19

Sizzle schreef:

Nouja ik wou echt niet onze moestuin en andere dingen gesloopt hebben dus ja stap 1 zorgen dat dat niet meer kan. En dan stap 2 kijken naar andere mogelijkheden... Hier voeren we ondanks gras wel hooi bij op het land dan hebben ze ook wat te doen. En takken liggen altijd wel in de wei. Je kan er inderdaad een voetbal ingooien en een oude spijkerbroek heb ik ook wel eens gedaan :+

fjordnina

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-14 11:32

Slopen doen ze natuurlijk over het algemeen uit verveling. Nu kun je dat in de wei/paddock proberen op te lossen, maar ook in je training. Zorg dat je regelmatig met hem bezig bent en biedt hem mentale uitdaging. Zorg dat deze voldoende zwaar is zodat hij in de wei/paddock iets heeft om te verwerken.

miezelke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-14 13:12

miezelke schreef:
minikatje schreef:

Ah daar heeft de smiley niet gepakt :+ [quote="minikatje"]

Er zat er ook geen achter :+ k Was er wel ff mee weg :P

miezelke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-14 13:13

Yvank_ schreef:
Je kan er inderdaad een voetbal ingooien en een oude spijkerbroek heb ik ook wel eens gedaan :+

Hihi, beeld me in dat ik aan de wei kom en m'n knol staat er met die broek aan :) Zou er niet van verschieten!

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-14 13:20

Goed stroom in elk geval en met dit droge weer betekent dat ook regelmatig een paar emmers water bij je aardpennen. Anders werken die niet goed.

Variatie van speelgoed helpt ook, als je een paar dingen hebt en elke week ongeveer wisseld blijft het veel langer interessant dan wanneer alles altijd beschikbaar en dus bekend is.

melissapupa

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-14 13:29

Aidenn schreef:
de merrie van de buren is ook echt een enorme slopert, hekken, stallen, dekens, het moet er allemaal aan geloven. hun hadden alles al geprobeert maar hun merrie bleef maar slopen, dus toen hebben we de handen in eengesloten en na lang overleg en na alle opties opnieuw te hebben besproken, zijn we uiteindelijk met geit gekomen, klinkt raar maar zo'n geitje is niet zo heel duur en als je een brave vindt, dan houd die je paarden wel de heledag bezig, maar ik zeg niet dat dit altijd helpt, het helpte bij de buren, maar het is een optie.

:j

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-14 13:31

Geiten kunnen ook enorm slopen, straks gaan ze samen nog harder slopen ;)

Heb je niet iemand in de buurt met wie je paard zou combineren?

miezelke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-14 13:36

F_Orumster schreef:
Heb je niet iemand in de buurt met wie je paard zou combineren?

Je bedoelt mee samen zetten?

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-14 13:39

Geen tips hier, alleen maar de hoop dat het minder wordt als ie ouder wordt. Mijn sloper (werd altijd 'hooligan' genoemd) is inmiddels 16 en begint zijn streken wat af te leren. Succes ermee!