Wij dachten dat het kwam omdat ze net ingereden was en een tijdje inconsequent gereden, maar hoe dit met een ervaren paard kan gebeuren durf ik niet te raden.. Misschien toch door de warmte en/of nieuwe omgeving? Veel succes in elk geval!
Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
hwn schreef:Is het een erg zware bakbodem mss, waar ze het moeilijk mee heeft?
Heb hier trouwens zo'n pensionpaard gehad, echt niet vooruit te branden. Eigenares wou er niet meer mee rijden, stelde het paard te koop, maar raakte niet verkocht. Uiteindelijk hebben ze haar gehouden als wandelpaard, en na een tijd ging pistewerk ook weer. Paard was gewoon pistemoe.
Dus mss eventjes een time-out qua pistewerk?

misschien krijgt ze dan haar spirit weer wat terug!
Nadiine__x schreef:Hallo meiden,
Ik vind dr laatste reactie totaal niet van toepassing op lis.
Wel fijn dat jullie meedenken natuurlijk!
Ik ben Janneke haar bijrijder en rijd eigenlijk 9 van de 10x op lis ivm prive omstandigheden.
Lis is een lieve maar onder het zadel. Pittige merrie mits je haar aan het werk zet. Dan werkt ze graag voor je en vind het vooral. Heerlijk om buiten te kopen.
Ze wilt niet lopen, ze is traag, kijkt futloos om zich heen en bijt weer mee t aansingelen en zadelen.
Van de week een buitenrit gemaakt, se begon zo positief en heerlijk actief en na 5minuten kakte ze helemaal in, ging sloffen en moest schoppen, dit ia nooit zo geweest buiten, dus ik ben omgedraaid en naar huis gereden.
Alle. Bovenstaande genoemde ideeën in ee bak ej de afwisseling is al. Geprobeerd, niks werkt. Andere ondergrond heeft ook geen succes helaas.
Ander voer, ze word er fatsig van maar loopt nog steeds niet.
Lis staat nu op het land, heeft vakantie en mag gewoon even lekker zichzelf zijn.
Jantjuh laat binnenkort de zadelmaker komen om haar zadel door te lichten en ook komt de hoefsmid.
Als ik het goed begrepen heb gaat ze over 2 weken ook naar de kliniek toe om onderzocht te worden.
Ik hoop dat er dan ook bloed geprikt word, want denk zelf dat ze ergens tekorten heeft zitten, dit samen met een zere rug van het zadel.
Hopelijk weten we na de kliniek meer.
Dit komt niet van "niet willen" dit gedrag heeft aan dat lis echt ergens mee zit, want het is geen opstandige merrie..
janntjuh schreef:Blessure was in december/begin januari. Daarna had ze even "ik ben zielig dus kan niet lopen" buien maar die gingen weer over. Tot maart hebben we haar op de oude stal opgepakt (was dus 2-3 maand) en nu dus 4 maand op deze. Het is er de laatste maand echt ingeslopen.
Nadiine__x schreef:Hallo meiden,
Ik vind dr laatste reactie totaal niet van toepassing op lis.
Wel fijn dat jullie meedenken natuurlijk!
Ik ben Janneke haar bijrijder en rijd eigenlijk 9 van de 10x op lis ivm prive omstandigheden.
Lis is een lieve maar onder het zadel. Pittige merrie mits je haar aan het werk zet. Dan werkt ze graag voor je en vind het vooral. Heerlijk om buiten te kopen.
Ze wilt niet lopen, ze is traag, kijkt futloos om zich heen en bijt weer mee t aansingelen en zadelen.
Van de week een buitenrit gemaakt, se begon zo positief en heerlijk actief en na 5minuten kakte ze helemaal in, ging sloffen en moest schoppen, dit ia nooit zo geweest buiten, dus ik ben omgedraaid en naar huis gereden.
Alle. Bovenstaande genoemde ideeën in ee bak ej de afwisseling is al. Geprobeerd, niks werkt. Andere ondergrond heeft ook geen succes helaas.
Ander voer, ze word er fatsig van maar loopt nog steeds niet.
Lis staat nu op het land, heeft vakantie en mag gewoon even lekker zichzelf zijn.
Jantjuh laat binnenkort de zadelmaker komen om haar zadel door te lichten en ook komt de hoefsmid.
Als ik het goed begrepen heb gaat ze over 2 weken ook naar de kliniek toe om onderzocht te worden.
Ik hoop dat er dan ook bloed geprikt word, want denk zelf dat ze ergens tekorten heeft zitten, dit samen met een zere rug van het zadel.
Hopelijk weten we na de kliniek meer.
Dit komt niet van "niet willen" dit gedrag heeft aan dat lis echt ergens mee zit, want het is geen opstandige merrie..