Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
newt schreef:Even inhaken op Djaikha, Let er wel op bij wie je je veulen dan parkeert!! Niet elk paard accepteert een ander paard in zijn haar box. Daardoor ben ik daar geen voorstander van.
Stressvolle situatie is het wel, echter hebben wij er nog nooit een luchtzuiger of een verknipt paard aan over gehouden. En wij halen ook de merries altijd na enkele weken er bij weg. Er blijft alleen altijd in de eerste periodes een persoon bij de veulens. Later krijgen de veulens op hun gemak bix en kunnen wij de training hervatten met de merries. Overigens doen wij dit al zeker 15 jaar zo en alles leert met ervaring.
Djaikha schreef:newt schreef:Even inhaken op Djaikha, Let er wel op bij wie je je veulen dan parkeert!! Niet elk paard accepteert een ander paard in zijn haar box. Daardoor ben ik daar geen voorstander van.
Stressvolle situatie is het wel, echter hebben wij er nog nooit een luchtzuiger of een verknipt paard aan over gehouden. En wij halen ook de merries altijd na enkele weken er bij weg. Er blijft alleen altijd in de eerste periodes een persoon bij de veulens. Later krijgen de veulens op hun gemak bix en kunnen wij de training hervatten met de merries. Overigens doen wij dit al zeker 15 jaar zo en alles leert met ervaring.
Zetten jullie je veulens dan alleen op stal: in een eigen box zonder paarden in aangrenzende boxen?
Het klopt dat niet elk paard een veulen in de box accepteerd. Ik bedoelde ook te zeggen dat sociaal contact voor alles gaat, dus als er een paard in de box naast het veulen staat dat te verkiezen is over totaal geen andere paarden in de buurt.