Mijn vorige pony bijvoorbeeld kon nogal lomp en opdringerig zijn, vooral als hij eten rook. Maar toen er iemand voor de 2e x kwam kijken bij m voor de verkoop en haar kinderen mee nam (zij is nu zijn nieuwe baasje) was hij zó anders. Hij was tijdens het poetsen door de kinderen zo rustig en stond zo stil. Voordat we t door hadden was 1 van de ukkies onder m door gekropen
en na t rijden (en hobbelen met de kids) stond hij in zn stal, met de staldeur open. De kinderen stonden voor zn neus met brood en zakjes. Bij mij had ie waarschijnlijk meteen n beuk gegeven en met zn neus erin gezeten
maar bij de kinderen deed hij gewoon niks, hij hield zijn hoofd laag, op hun hoogte en verzette geen stap naar ze toe totdat de kinderen m wat lekkers gaven, wat hij heel voorzichtig aan nam. Zo bijzonder om te zien 
Mijn pony nu weet ook dondersgoed wie er op m zit, hij is bijvoorbeeld ook extra voorzichtig met onzekere mensen. De dochter van n vriendin van mij heeft begin vorig jaar een trauma mee gemaakt met een pony waardoor ze al haar zelfvertrouwen te paard kwijt was (inmiddels gaat t gelukkig weer super
), de eerste x dat ze weer op n pony zat zat ze op de mijne, Bart. Ze was zó zenuwachtig, zelfs na n lange tijd stappen. Mijn ervaring is altijd dat je door wat te draven de spanning af kan laten vloeien, dus ik vroeg of ze anders niet n stukje wilde draven (Bart is echt súperbraaf, zal geen stap verkeerd zetten). Maar hoe veel ze t ook probeerde, hij ging niet in draf. Ik had zelf t idee dat hij door had dat ze eigenlijk niet durfde te draven, dus deed hij het niet. Terwijl hij normaliter zo in draf zit.
Wel staan er nu mooie tandafdrukken in het handvat van de wandelwagen want meneer wilde het kindje wiegen