Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

romyver schreef:sorry hoor maar het is best lastig je pony te waarschuwen bij signalen die hij niet geeft??
was gister met mijn verzorgje een rondje wei aan het doen, bijt hij vanuit het niets in mijn achterste.
nou ben ik wel van de supersnelle reacties als een pony bijt of trapt,dus de drie sec. haal ik net.
dus de pony krijgt direct een tik op zn neus.
ik ga absoluut niet rammen.
maar het is hard genoeg.
hielp bij andere pony ook.
bij proberen hoef ik nu mijn hand maar een paar cm omhoog te bewegen en het is afgelopen.
als je maar meteen reageert,helpt het.
als je te lang wacht, werkt het averechts.
rhian schreef:Slaan, schoppen, schreeuwen... uitingen van frustraties en tekortkomingen...
Stilte, ontspanning en liefde...uitingen van balans en wederzijds respect
MIJN MENING...

Cassidy schreef:Bij het beleren van jonge paarden kun je twee dingen doen.
Grondwerk om de basis bij te brengen (en dat gaat verder dan alleen longeren en hangen voordat je erop kruipt), of de oude school.
Geef mij de nieuwerwetse methode maar (en nee, die is niet alleen maar "aai paardje, aai".

Cassidy schreef:Wie heeft het hier over commerciele pakketten? Zijn er in de klassieke dressuur commerciele pakketten te koop, gemaakt door Amerikanen?
En dan is de definitie van grondwerk een heel breed en niet duidelijk gedefinieerd begrip. Menigeen ziet longeren, vaststaan en voetjes geven als grondwerk. Voor mij gaat grondwerk een stapje verder.

Shellebel93 schreef:Alleen al uit jouw opmerkingen Frieswytske merk ik al op dat jouw paarden geen respect voor jou hebben als ze naar jou slaan.. Ik heb zelf ook paarden en die hebben mij nog nooit geschopt.. zelfs mijn shetlander van die ik heb vanaf haar 8ste maand heeft me nog nooit geschopt of iets omdat ze weet dat ik de leider ben.. En dit bouw je op uit rust maar ook hoe jij jezelf ziet tegen over je paarden.. En als jij direct begint te schoppen of te slaan of slaan bouw je niet echt respect op.. Als mijn paard gaan dreigen of ook maar probeert om haar kont naar mij toe te draaien dan hoef ik haar alleen maar aan te kijken en ze weet al genoeg..maargoed dat is mijn mening! Ik denk dat jij het toch wel beter weet
ZoZenn schreef:Misschien heeft iemand het al gezegd, maar zit het zadel goed?
Pony's van die leeftijd kunnen nog wel eens behoorlijk in bespiering e.d. veranderen, waardoor een zadel te krap gaat zitten. Geen verassing dat ze dan gaat protesteren tegen een zadel, als het pijn doet.