Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Qimm schreef:Loop er iig niet achteraan. Die van mij heeft periodes waarin ze het ook doet. In het begin kon ik zo 20 minuten rondsjokken voor ik haar had. Nu gaat het beter. Ik loop dan parallel aan haar mee, blokkeer met mijn lichaam haar ontsnap routes. Vaak duurt het niet meer dan 2 minuten, dan draait ze naar me toe en kan ik gewoon op haar aflopen en halster om doen. Het helpt wel als het weiland niet enorm is overigens.
is erg achterdochtig
Loba1 schreef:Heeft iemand misschien nog tips voor deze vierde oefening? Wil dit namelijk wel veilig aanpakken en ik weet niet of ze nou direct uit mijn ruimte gaat stappen als ik dit van haar vraag... Ze is ook redelijk sensibel en is het meestal niet met de gang van zaken eens als ik haar opdrijf tijdens het loswerken of longeren (rennen, bokken). Ik ben bang dat ze dat met deze oefening ook gaat doen..
Waratje schreef:Als je paard gaat rennen en bokken van je opdrijven, denk ik dat je te groot bent met je aanwijzingen. Je geeft zelf aan dat het een redelijk sensibel paard is, dan is een aanwijzing al snel te groot.
Zeker bij een sensibel paard is het van belang dat je niet iets "probeert" maar dat je "bent". Richt je minder op het paard en meer op jezelf.
een lastig gevalletje
vandaar dat ik nu ga grondwerken, dat ze weet dat het heel leuk is om ook bij me te zijn als ze nieuw gras heeft. Het probleem doet zich ook alleen voor in de weide, als ze in de winter op de paddock staat komt ze altijd, in de bak achtervolgt ze me overal en in de stal ook
Ook denk ik dat ze een beetje in een puberfase zit momenteel, maar daar hecht ik niet veel waarde aan. Denk dat het toch bij mezelf ligt dat ze niet wil komen, kan alleen niet bedenken waarom. Dus hopelijk helpt dit grondwerken ervoor
) maar toch is t handig.
.