trouwens bedankt voor al jullie reacties, ik kan er niet veel aan doen dat hij in de manege lessen loopt. maar ik probeer er het beste van te maken, ik zou grondwerk met hem mogen doen en ga dat zeker proberen
@ninx hij is bijna 5 en was net ingereden toen hij de lessen in ging, hij was 3 en een half. ik ben begonnen met erop te rijden en was toen redelijk braaf, maar nu niet meer
Jennyj01
Geplaatst: 27-06-14 12:54
Allereerst wordt er gedacht dat het dier net drie was. Misschien ook wel dik drie en bijna vier een jaar geleden. Misschien loopt het diertje wel een enkel lesje ipv full time. Misschien is dit wel een manege die graag zijn eigen paarden in rijd. Of hebben ze andere plannen met deze. Moet die eventueel verkocht worden in de toekomst. We weten dus eigenlijk te weinig van de hele situatie om er echt een oordeel over te hebben. Zo weten we ook biet of ts wel de meest geschikte persoon is om het dier de dagelijkse gang van zaken bij te brengen.
Ik heb een aantal berichten verwijderd die ingaan op een off-topic reactie. Graag alleen ontopic reageren en anders temmen op een off-topic bericht.
Shenavallie
Geplaatst: 27-06-14 16:06
Samxbilly schreef:
@kesha1 een half jaar lang geprobeerd maar het is geen onzekerheid, meer uitproberen denk ik
Dit is absoluut geen vorm van uitproberen, maar overduidelijk onzekerheid en angst (geestelijk (er wordt misschien nu al teveel van hem gevraagd), maar mogelijk ook lichamelijk: het paard kan angst hebben voor de pijn die gaat volgen => misschien heeft hij wel last van doppen, waardoor het bit pijn doet of is hij qua bespiering gegroeid en past het zadel niet meer optimaal, etc.). Dit paardje is nog veel te jong voor manegelessen en heeft iemand nodig die het echt kan vertrouwen. Als hij na een half jaar nog steeds dit gedrag vertoont, dan vertrouwt hij ook jou helaas niet voldoende TS. Het lijkt mij handig als dit paardje per omgaande uit de stal gehaald wordt en lekker los mag lopen, waarbij hij af en toe gepakt wordt om wat grondwerk mee te doen om vertrouwen te krijgen. Verder zoveel mogelijk met rust laten. Niet alle paarden zijn geschikt als manegepaard, daar moet natuurlijk ook rekening mee gehouden worden. Het kan heel goed zijn dat dit paardje meer op zijn plaats is bij één (geduldig) persoon.