Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Esmeehappy25 schreef:Ik heb dit probleem ook met mijn paard alleen is het niet met afspoelen maar als ik ga rijden bijv. door het water lopen of door de waterbak crossen vind ze allemaal heel erg eng mijn vriendin dacht dat het door de weerspiegeling van het water kwam maar ik weet het niet... ik wil binnenkort namelijk met haar gaan eventen dus heeft iemand misschien ideen?

Zwerte schreef:Even 1 heeeeeele belangrijke kanttekening bij het toepassen van flooding: dit werkt niet of zelfs averechts bij erg angstige paarden. Bij milde angst is het een enorm effectieve en snelle methode, maar bij extreme angst kan het echt mis gaan en werkt het niet. Systematische desensitisatie werkt daarbij veel beter (dwz, steeds de grens van het paard opzoeken en met hele kleine stapjes deze grens iets verder leggen)
Cassidy schreef:Zwerte schreef:Even 1 heeeeeele belangrijke kanttekening bij het toepassen van flooding: dit werkt niet of zelfs averechts bij erg angstige paarden. Bij milde angst is het een enorm effectieve en snelle methode, maar bij extreme angst kan het echt mis gaan en werkt het niet. Systematische desensitisatie werkt daarbij veel beter (dwz, steeds de grens van het paard opzoeken en met hele kleine stapjes deze grens iets verder leggen)
De waterspuit die je eerst parallel aan een paard richt en je zachtjes aan vervolgens naar het paard toebrengt, valt dat bij jou onder flooding of stapjesgewijs grenzen verleggen?

ik hoop het beste voor je met je paardje