rare gewoontes van je paard

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

nafnaf

Re: rare gewoontes van je paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-14 17:23

Manegepony als ik hem met een emmer water geef pakt hij de rand en gooit hij hem over mijn heen.. Of zo hard met emmer schudden dat alles over mij heen komt.. Is al vaker gebeurd :+

XxDiandraxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-14 17:26

mijn jaarling heeft zichzelf geleerd dat als ze mijn auto ziet en ik kom niet snel genoeg met het eten dan springt ze over het hek van de wei en komt naar me toe gedraafd. (ben er niet zo blij mee en ze doet het dan ook alleen bij mijn auto en komt rechtstreeks naar me toe). ze doet het dus ook niet als ik met een andere auto kom..

moyra

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-14 17:27

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-14 17:27

Rogan Moet minimaal 1 keer plassen als ik erop zit. Maakt niet als we op buitenrit zijn of in de bak rijden. Hij moet altijd plassen :j

Verder idd in plassen stampen ,ik kan ook niet een waterplas voorbij rijden of een meertje dan blijft hij net zo lang kijken en miepen totdat hij erin kan om dan heel hard te gaan spetteren
Afbeelding

Fred_Kroket

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-14 17:28

Ik had een merrie die altijd piste als ze wist dat ze te eten kreeg.... *komt stal binnen lopen, pakt hooi of brokken en hoort een geluid alsof er een emmer water leeg wordt gegooid*

Mijn merrie spoort van geen ene kant.... Ze hapt het bit vast alsof het een labrador is die een stok krijgt, ze doet soms zo haar best dat ze als een hobbelpaard op en neer gaat en geen meter vooruit komt, de hoefsmid wordt uitgebreid besnuffeld als hij haar hoeven doet, en ja ze probeert het ook als hij met haar achterbenen bezig is waardoor ze omvalt, ze maakt touwen los om dan ontzettend aangetrokken te worden naar de autohoes die over de auto van mijn vader zit.... Die wordt helemaal besnuffeld, gaat ze met haar hoofd eroverheen (onderkant van haar kaak) en probeert het er voorzichtig af te peuteren...

Om die reden staat de auto dus niet meer op het alarm.... peerd is zich helemaal kapot geschrokken toen ik even wegliep, touw had losgemaakt en had gevreeën met de auto die keihard ging lopen loeien door het alarm.... :')

pretparkpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-14 17:29

Mijn spaanse vriend steekt zijn tong uit en dan moet je daar aan trekken en in knijpen. Hij dringt heel erg aan dan....Dit doet hij ook bij een ander paard die dan zijn tong moet proberen te pakken.... Gek paard...:-)

janne

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-14 17:36

die van mij heeft ok rare gewoontes.
bij het plassen een been helemaal naar voren gestrekt staan en minimaal 2 min zoeken naar een goede plek om te plassen.(rondjes draaien)
hij eet met zijn hoofd naar boven tandarts controlleerd hem elk jaar en kan hier ook geen verklaring voor geven
bij het afspuiten altijd de slang pakken om uit te drinken.
als ik de wasplaats oploop moet hij helemaal in de hoek gaan staan om te mesten.
en idd uitgebreid geeuwen bij het bit in doen :O .
en hij heeft nogal een genante gewoonte,ze zaakje er uit laten hangen als hij er bij staat als we bv gewoon zitten te kletesen :x .
maar verder is hij helmaal normaal := :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-14 18:19

De mijne kan niet van mijn poetskist afblijven, die moet altijd omgegooid worden, en die spons die erin zit daar gaat ze mee spelen..

Ginootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-14 18:22

Mijn lieve tinker moet:

- Haar eerst uitrekken en geeuwen voordat de hoefsmid zijn werk mag doen
- Spetteren in het water met de voorbenen (Resultaat: Iedereen nat)
- Maakt haar eigen knopen los :)

sannutjjuuuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-14 18:22

Die van mij wil haar stal niet uit als ik haar geen halster op heb gedaan en vast houd, Al lok ik haar met eten, Dan gaat ze helemaal met de neus uit de deur, Maar geen voet die ze over de drempel durft te zetten,

Ook loopt ze me altijd achter na in de stal (grote inloopstal) of wei, (daarbuiten niet) En dan mest ik bijv uit, En dan loopt ze mee naar elke keutel die er ligt en weer mee naar de kruiwagen, Wel gezellig natuurlijk! :)

Toothless

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-14 18:28

Ook heeft mijn verzorgpaardje de gewoonte om te gaan mesten als hij in de bak staat en ik de bak aan t uitmesten beb :')

Gientje12

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-14 19:37

oja verzorgpony heeft ook de gewoonte ook als ze haar appel op heeft mijn hele tas op de kop te gooien om te checken of er echt NIKS meer in zit :') en als de tas open staat en de appel er nog in ligt omdat ik halster om wil doen verdwijnt haar hoofd in mijn tas om vervolgens de hele tas onder te kwijlen met de appel... :')

en andere verzorgpony gooit ook altijd emmers met water om... kun je weer gaan pompen :)

Piekosjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-14 19:43

Ponylief ruikt élke dag aan mijn schoenen, maakt niet uit welke schoenen ik aan heb gehad of waar ik vandaan kom, hij moet en zal aan m'n schoenen ruiken. Toen ik gister op het hek zat wou meneer er ook nog 'ns doodleuk een hap in zetten }>

fourseasons

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-14 19:49

Altijd een scheet laten als ik haar achterhoeven uit ga krabben en als je het hoofdstel uit doet gaat ze helemaal tegen je aan hangen en probeert ze zelf het halster aan te doen door er helemaal in te gaan hangen.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-14 19:52

De weidepalen opvreten >;)

Eigenlijk vind ik het gebrek aan 1 gewoonte zo gek; stroom was er af (accu leeg), zijn vriendje banjert dus door het draad heen en staat in de volle wei en die van mij? Blijft keurig achter het draad staan. Zijn vriendje was door een houten hek heen gekomen, die hing dus uit de scharnieren en paard was mooi de natuur in gegaan. En die van mij? Stond schaapachtig voor een open hek te wachten :') (en dat minimaal een half uur, want zolang duurde het tussen telefoontje 'paard ontsnapt' en dat wij er waren). Vriendje is dus meer van de gekke gewoontes; alles moet af, stuk of open :+
Laatst bijgewerkt door vuurneon op 24-06-14 19:55, in het totaal 2 keer bewerkt

Muppett

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-14 19:53

Mijn verzorgpaard schijt in haar voerbak en soms ook in haar waterbak. Het lijkt dan wel een ijscoupe.
De stalbaas gooit de bix gewoon bovenop haar mest in de voerbak, ziet er lekker uit na een voerbeurt :+

DxFellow

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-14 20:00

mijn verzorgpony staat meestal lekker te grazen en dan opeens rent ze keihard weg :') nee, ik ren niet schreeuwend naar haar toe of er is iets waar ze bang voor is :)

HuyanaJoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-14 20:02

Mijn paard Moet en zal als ze jeuk heeft aan haar been je jeuken met haar hoofd. Het liefst als we draven, dans is het in de noodremmen en der hoofd naar beneden.... :roll:

detos240

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-14 20:06

Een van mijn pony's een appaloosa ruintje van 1.20 cm, okidoki genaamd, wil als je het hoofdstel om wilt doen eerst knufdozen! Als je het halster afdoet dan legt hij zijn hoofd op de schouder en dan moet er eerst goed geknufd worden! En als je geen "tijd" heb pech dan krijg je zijn hoofdstel echt niet om!

Mar10us

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-14 00:10

Ons paard MOET en ZAL eerst aan de tuinslang drinken voor je haar kan afspoelen. Ze wil die slang tussen haar voortanden, knijpt dan haar bijters zachtjes dicht zodat de slang blijft zitten en zuigt dan zeker 5 minuten water op, zoals een baby op een fopspeen zuigt. Als ze genoeg heeft laat ze de slang vallen (iedereen nat) en spuugt ze het laatste slokje uit richting muur!

steefian

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-14 00:25

Als ik in de wei zit moet en zal meneer op schoot.(Gelukkig mn Shetlander van maar 200kg) zo niet word hij sago.
Ja en ian , haha die staat altijd tegen me aan te wrijven dat k zn borst moet kriebelen.

als k aan t wandelen ben met ze en k loop niet snel genoeg krijg een van beide een kopstoot van "joh, loop es ff door".

En als mn shet echt zn bui heeft loopt hij te hielentikken om me vervolgens onderuit te halen en erbij te komen liggen zodat ik zn buik kan kriebelen. Hoe bedoel je raar haaha

puck12345

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-14 00:29

_O- _O- _O-

Mijn Friese ruin wil het blauwe sjabrakje nooit op, dan probeert hij weg te lopen en wordt helemaal gek, bij de andere sjabrakjes heeft hij er geen problemen mee.

Mijn fjorden veulen hinnikt altijd naar me als ik kom en als ik een dag niet ben geweest hinnikt ze de volgende dag niet, maar de dag erna wel weer.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-14 00:37

Mijn merrie vind het regelmatig nodig om mijn bril af te pakken :')

Espritfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-14 00:51

mijn paard heeft een periode gehad dat hij 2 weide palen [per dag at samen met haar moeder. en verder is mijn paard zwaar autistisch alles moet op 1 en dezelfde manier, als ik dekje en zadel niet om de beurt er op leg word ze boos en is ze niet te genieten

Mira283

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-14 01:01

Mijn pony als ie klaar is met eten met de voeremmer gaat gooien. En als ie eten heeft staat ie te schrapen doet ie ook met het hooi....