Paard blijft angstig in bos na [poging] beschoten te zijn.

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-14 19:39

gohya schreef:
Oke dus we moeten beginnen met korte stukjes weg.Maar ze was gister niet alleen hoor,haar allerbeste vriendje was ook mee.
Ze is juist niet naar het bos gegaan maar naar de heide,omdat het daar open is en niet dicht bebost.

Alleen, met een groep, met haar beste maatje. Dat maakt imo niet zoveel uit, paard blijft angstig, dus zoek het niet teveel op.

Jolliej

Re: Paard blijft angstig in bos na [poging] beschoten te zijn.

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-14 20:19

Ik zou inderdaad ook met kleine stukjes beginnen. En ik weet niet of ik het gemist heb of niet, maar misschien handig om het aan de hand te doen. En altijd verstandig om ook andere paarden mee te nemen die niet bang zijn, want daar kan het paard ook zelf weer veel van leren.
Zelf als een leider voorop lopen en je paard laten zien dat er niets aan de hand is bij die struiken, even in ritselen of iets dergelijks, laat ze lekker kijken en snuffelen. Snotteren en snurken zoals ze dat dan mooi kunnen.
Denk er ook om dat een paard jezelf een spiegel voorhoud, als jij zenuwachtig bent, dus het halstertouw/teugels strak houd en gespannen doet, misschien is mijn paard wel bang en gaat hij er vandoor, zal het paard ook precies zo gaan reageren! Blijf dus zelf rustig en met zelfvertrouwen!