"Palousa-boy" ik vind niet dat je hier een discusie over moet maken.
De één heeft idd zelf het gevoel om met dieren te werken en de ander heeft dat niet of veel minder of gewoon een beetje.
En dit is gewoon een manier het NH om de mogelijkheden tot een soort communicatie met het dier paard mogelijk te maken.
En idd van al diegenen die zo een cursus volgen zullen er velen zijn die wel meer begrip krijgen maar toch moeilijkheden zullen blijven hebben niet iedereen zal goed worden.
Maar dat is ook niet de bedoeling, het is gewoon een manier van leren , meer ook niet.
En dat het werkt, daar is zeker geen twijfel over, of iedereen het zomaar even snel kan leren dat is een andere zaak natuurlijk.
palousa_boy schreef:Misschien ligt het dan aan mij dat je, vooral op bokt, tegenwoordig dood gegooid wordt met termen als join up, grondwerken, geen respect en nog meer van die populaire termen?
Maar de mensen die dit roepen in zo'n beetje elk topic dat over gedrag gaat, die zorgen dat mensen zoals ik, met dat gbv of jbf, zich nogal tegen het hele gedoe om Nh heen gaan zetten.