Wanhopig! Wie kan mij helpen?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

LBLGypsyCobs

Re: Wanhopig! Wie kan mij helpen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-14 11:41

Probeer het eens vanuit het paard als kudde dier te zien.

Een wat onzeker maar braaf dier bij een nieuwe eigenaar.

Ritjes gaan leuk, eigenaar is wel aardig, dus lekker ontspannen onderweg.

En toen ineens dat enge, je schrikt je kapot, van schrik doe je wat rare sprongen en ga je rennen.
En dan ineens is je eigenaar weg, je bent helemaal alleen!
Ze heeft je zo in de steek gelaten, precies toen het eng werd!

Paard snapt niet dat jij er niks aan kon doen dat je er niet meer op zat om haar te kalmeren en durft nu niet op je te vertrouwen.
Ziet je niet meer als leider en trekt haar eigen plan.

En andersom is er ook niet veel vertrouwen meer.

Dat is wel weer op te bouwen, kleine stapjes, keertje schriktraining (aan de hand) doen, samen kleine dingetjes overwinnen.

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-14 11:55

Wat ik me afvraag: vinden mensen het normaal om direct na aankoop veel te gaan rijden en lange tochten te maken?
Voor een paard veranderd er zoveel, is er zoveel onzekerheid: nieuwe plek, nieuwe paarden, nieuwe mensen, nieuwe geuren, nieuwe geluiden... Wennen en tot rust komen kost tijd.

Een paard heeft zeker 3 maanden nodig om al die nieuwe info in te prenten.
Er veel zijn, het dier verzorgen, elkaar leren kennen... belangrijk, maar met rust.
Waarom moet zo'n dier met iemand die ze volstrekt niet kent stad en land door?

Ik denk dat mijn paarden dat ook niet hadden getrokken hoor.
Mensen willen te vaak, te snel, teveel.
En nu gaat het mis.
Denk dat het paard niets te verwijten valt. Elkaar leren kennen en leren samenwerken kost tijd, denk in maanden, denk in jaren.

Mona81

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-14 12:07

Ik begrijp dat ook niet Ninx. Mijn paard is erg gevoelig en krijgt sowieso de eerste week rust op een nieuwe stal. De eerste paar weken op mijn vorige stal heeft mijn paard echt een paar maanden nodig gehad om te wennen. Hij was zo gestresst, steigeren aan de hand, schrikkerig, alleen maar rennen en schrikken tijdens werken. Na een paar maanden kalmeerde hij en was hij weer zijn oude relaxte(re) ik. Het kan dus echt wel een tijd duren.

Maar gezien het berichtje betreffende de verkoop via de schaduwaccount, verwacht ik eerlijk gezegd niet dat TS hier nog gaat reageren ;)

tones

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-14 13:33

Wedstijd paarden dan?
Die laten ze toch ook niet wennen op locatie?

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-14 13:38

Die paarden zijn van dezelfde eigenaar en gaan terug naar hun vertrouwde omgeving.
Dat paard kent zijn eigenaar dus, en durft daar ook op vreemd terrein op te vertrouwen.
Volstrekt wat anders, niet te vergelijken.

(Eerlijk is eerlijk: vervoer en op andere plekken zijn geeft paarden best veel stress.... Maar dat is weer een andere discussie)

tinkerplein

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-14 23:22

binky schreef:
Swift schreef:
Ik vind het wel heel jammer en kwalijk dat je deze Tinker onder een schaduwaccount aan mij wilde verkopen voor op een zorgboerderij als kinderpony. Dit verhaal werpt toch een ander licht op de zaak dat het aangepaste verhaal wat je naar mij hebt gemailt… In dit verhaal viel je eraf na ‘een rare beweging’ en niet na een bokpartij waarbij ze ervandoor vloog. Daarnaast vertelde je mij dat het probleem puur voorkwam uit jou eigen angst en dat je buurmeisje van 12 er daarna probleemloos mee weg reed. Ik vind het heel erg dat je door niet eerlijk te zijn over het probleem potentieel mensen in gevaar brengt…
Wat als wij wel waren langsgekomen en het voorrijden toevallig goed ging en ik ons 11 jarige bijrijdstertje erop had gezet…. Met een kleine Tinker trek je toch sneller mensen aan die een kinderpony zoeken ik vind dat je bij verkoop dan nog een extra plicht hebt om eerlijk te zijn. Er zijn ook zat mensen die opzoek zijn naar een uitdaging en dit gedrag prima weer op de rails kunnen krijgen. Als je eerlijk bent in je informatie trek je de juiste mensen die bewust een risico nemen in plaats van de je kinderen in gevaar brengt.
Ik zie dat de advertentie onder het schaduw account inmiddels verwijderd is, ik hoop dat dit is omdat je bedacht hebt dat dit soort dingen niet door de beugel kunnen en je Tinker toch nog een eerlijke kans wil geven. Ik hoop echt dat ze niet verkocht is aan mensen/kinderen die geen weet hebben van de situatie en zo onbewust een risico lopen.

oei :oo

Idd,oei! :(

Hoe zit dit TS?