Wandelen

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

puck12345

Re: Wandelen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-14 00:02

Ik zal het touw gewoon om de neus doen en dan nog een keer door het ringetje

Just_Roos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-14 17:20

CharlotteJay schreef:
haahahaha en ik ken ook een prachtige merrie die gewoon erg enthousiast is
vind het wel leuk :D
zij gaat draven stoer lopen en showen buiten is ze erg anders terwijl ze met grondwerk het braafste paard dat ik ken, is
ik doe inderdaad een pasje bij goede work out voor ons beiden en ik vergeet mijn stalen neuzen nooit meer hahahaha

Haha bij mijn paardje is het echt een beetje stoer uithangen, maar het gaat dus wel beter. Hahahaha ja stalen neuzen zijn altijd handig. :')

sweetsox

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-14 10:36

als hij je mee trek om te eten. zou ik het heel streng oplossen. Waarschijnlijk weet niet naar zijn opvoeding heeft hij vroeger misschien een tikje tegen de borst gekregen. Als hij doordraafde in zijn wil. Lig ook gewoon aan de korte band die je nog heb met je paardje.

Ik zou even observeren waarom hij het doet. Als hij je dus mee sleur zou ik behoorlijk wat strenger zijn. Anders bevestig je juist wat je niet wil.

ElisaAppie6

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-14 13:41

Hey ik heb niet alle reacties gelezen.

Met een bit in kan je hem beter bij je houden. Ik adviseer je so-ie-so een longeertouw te gebuiken in plaat van een halstertouwtje. Je kan ook een bitstukje gebruiken: (https://www.google.com/search?hl=nl&sit ... B600%3B112 )

Een zweepje of takje zou handig zijn. Kan hij de basis een beetje (achteruit. sturen of is dat ook nog moeilijk) In pi-si-pe mag je paard niet verder komen dan als jij een zweepje of hand uitsteekt. Hij moet respect voor jou hebben en jij ben de baas, loopt hij je voorbij trek je hem terug en zet je hem in z'n achteruit. Doet hij dat niet kun je het best met druk en belonen werken. Zet druk naar achter met je touw en als hij een stap of meer naar achter doet haal je de druk eraf (dus het belonen). Gaat je paard stijgeren? Dat lijkt mij niet echt bepaald respect hebben. Ik zou hem dan ook gewoon een trekje geven.

Hoevaak rij je je paard? Zou het kunnen dat je paard erg veel energie heb? Snapt hij het wandelen, kon hij vroeger gehoorzaam wandelen? Vergeet alsjebliefd niet te belonen zodra hij een stap goedzet want zonder belonen bereik je niks *D

Just_Roos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-14 13:32

ElisaAppie6 schreef:
Hey ik heb niet alle reacties gelezen.

Met een bit in kan je hem beter bij je houden. Ik adviseer je so-ie-so een longeertouw te gebuiken in plaat van een halstertouwtje. Je kan ook een bitstukje gebruiken: (https://www.google.com/search?hl=nl&sit ... B600%3B112 )

Een zweepje of takje zou handig zijn. Kan hij de basis een beetje (achteruit. sturen of is dat ook nog moeilijk) In pi-si-pe mag je paard niet verder komen dan als jij een zweepje of hand uitsteekt. Hij moet respect voor jou hebben en jij ben de baas, loopt hij je voorbij trek je hem terug en zet je hem in z'n achteruit. Doet hij dat niet kun je het best met druk en belonen werken. Zet druk naar achter met je touw en als hij een stap of meer naar achter doet haal je de druk eraf (dus het belonen). Gaat je paard stijgeren? Dat lijkt mij niet echt bepaald respect hebben. Ik zou hem dan ook gewoon een trekje geven.

Hoevaak rij je je paard? Zou het kunnen dat je paard erg veel energie heb? Snapt hij het wandelen, kon hij vroeger gehoorzaam wandelen? Vergeet alsjebliefd niet te belonen zodra hij een stap goedzet want zonder belonen bereik je niks *D

Hallo!

Bedankt voor uw reactie! Ik wou eigenlijk zonder bit wandelen zodat hij ook kan grazen maar ik heb geaccepteerd dat het nu nog niet kan. Bij zijn vorige baasjes wandelde ze amper of maar 1x per maand ofzo en dat dan met hengstentouw+bit+zweep... Het gaat nu gelukkig hartstikke goed en ik denk dat ik volgende week ga beginnen met hoofdstel en hengstenketting.

Ik rij elke dag en longeer hem daarbij ook nog eens, hij is gewoon enorrrm energiek.

Djaikha

Re: Wandelen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-14 14:43

Ik heb nog een vraag: wat krijgt je pony te eten?

Als hij zo naar gras toe trekt en hyper is, zoals je zegt, krijg ik de indruk dat je pony misschien teveel krachtvoer (=brokjes) en te weinig ruwvoer (=hooi/kuil) krijgt. Dit kan dan eventueel de oorzaak zijn voor het gedrag dat hij laat zien. Bovengenoemde adviezen zijn goed om het gedrag te corrigeren, maar wanneer er een voedingsprobleem onder zit, blijft het symptoombestrijding...

CharIsabella

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-14 18:33

hahaha stalen neuzen zijn erg handig laatst weer met dr gelopen en ik werd gewoon chagrijnig op dr even vergeten dat haar hengstigheid er weer aan zit te komen en ze letterlijk zich misdroeg maar ik hou wel heel veel van haar hoor !!

als je het positief bekijkt geeft ze mij ook een work out *\o/* :')