Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
CharlotteJay schreef:haahahaha en ik ken ook een prachtige merrie die gewoon erg enthousiast is
vind het wel leuk![]()
zij gaat draven stoer lopen en showen buiten is ze erg anders terwijl ze met grondwerk het braafste paard dat ik ken, is
ik doe inderdaad een pasje bij goede work out voor ons beiden en ik vergeet mijn stalen neuzen nooit meer hahahaha
ElisaAppie6 schreef:Hey ik heb niet alle reacties gelezen.
Met een bit in kan je hem beter bij je houden. Ik adviseer je so-ie-so een longeertouw te gebuiken in plaat van een halstertouwtje. Je kan ook een bitstukje gebruiken: (https://www.google.com/search?hl=nl&sit ... B600%3B112 )
Een zweepje of takje zou handig zijn. Kan hij de basis een beetje (achteruit. sturen of is dat ook nog moeilijk) In pi-si-pe mag je paard niet verder komen dan als jij een zweepje of hand uitsteekt. Hij moet respect voor jou hebben en jij ben de baas, loopt hij je voorbij trek je hem terug en zet je hem in z'n achteruit. Doet hij dat niet kun je het best met druk en belonen werken. Zet druk naar achter met je touw en als hij een stap of meer naar achter doet haal je de druk eraf (dus het belonen). Gaat je paard stijgeren? Dat lijkt mij niet echt bepaald respect hebben. Ik zou hem dan ook gewoon een trekje geven.
Hoevaak rij je je paard? Zou het kunnen dat je paard erg veel energie heb? Snapt hij het wandelen, kon hij vroeger gehoorzaam wandelen? Vergeet alsjebliefd niet te belonen zodra hij een stap goedzet want zonder belonen bereik je niks