Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Frensie schreef:Mijn vorige paard had van jongs af aan alleen gestaan, met een geit als gezelschap. Toen ik haar kocht en rustig introduceerde bij een ander paard, reageerde ze daar niet normaal op. Extreem hengstig en opdringerig, geen normaal paardengedrag. Heeft een jaar of 2 geduurd voordat ze normaal in de wei of paddock kon staan bij andere paarden.
Ik denk dat een paard dat als jong dier wel bij andere paarden heeft gestaan, makkelijker weer erbij te zetten is.
) en gaat dat best goed. Het heeft gewoon heel veel tijd nodig.

SuperAssie schreef:We reden laatst op buitenrit ergens langs een hoge heg waar schijnbaar ook een eenzame pony stond.. Arm ding ging hélemaal uit zijn plaat, ging nog net niet door de heg heen, volgens mij komen daar niet zoveel ruiters langs en had die echt al jaren geen paard van kortbij gezien. Vind dat zo vreselijk sneu..
Dat zou ik mijn paard nooit aan willen doen(sowieso omdat die van mij extreem sociaal is, dus dan zou het al snel naar 'eenzame opsluiting' neigen geloof ik)..
het was een echte merrie en er volgden verschillende schrille piepen en enkele maaien met het voorbeen en dat was het dan. Ging dus dadelijk goed. Nooit geen verlatingsangst gehad, geen gevecht met de ruin etc. Bleef wel een merrie in omgang voor de ruin, maar ze was duidelijk gelukkig en vertoonde ook nog zeer correct sociaal paardengedrag. Kroelen met elkaar, over elkaar waken bij het slapen enz.. 
ik wist echt niet wat ik zag !
Altijd leuk om te zien die kennismaking tussen dieren