Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Snollygoster schreef:Bokt weer op z'n mooist![]()
Ik weet het niet hoor, maar volgens mij vraagt TS er hier niet naar of ze het paard nu wel of niet moet kopen, wat een vriendelijke reacties weer hoor..
OT: ik heb hier geen ervaring mee, maar heb het wel een aantal keren op wedstrijd bij een paard gezien. Het ging steeds om hetzelfde paard en deed dat blijkbaar vaker in stresssituaties, zoals op een wedstrijd bijvoorbeeld, het kan dus goed zijn dat dit met stress te maken heeft..
Als jij voor dit paard gevallen bent en het gevoel hebt dat je er iets fatsoenlijks uit kan krijgen kan ik je alleen maar aanmoedigen! Ik ben van mening dat er van elk paard wat te maken valt, mits de klik er is en het op een juiste manier gebeurt

Snollygoster schreef:Bokt weer op z'n mooist![]()
Ik weet het niet hoor, maar volgens mij vraagt TS er hier niet naar of ze het paard nu wel of niet moet kopen, wat een vriendelijke reacties weer hoor..
Lara_Silver schreef:Snollygoster schreef:Bokt weer op z'n mooist![]()
Stel je eens niet zo aan. Jou reactie is de eerste nare in dit topic. De anderen geven op een nette manier hun mening, of waarom ze niet voor dit paard zouden gaan. Dat staat je niet aan prima, maar begin niet te rellen met 'typisch bokt' als er helemaal niets aan de hand is!
Milo2012 schreef:Paard is goedgekeurd. Ik ben voor haar gevallen ze is enorm lief.. ik kan haar voor een klein bedrag overnemen na wat er vanmiddag is gebeurd omdat ik(en de eigenaresse) haar een kans wil geven. Het is een erg gevoelig en onzeker paard. En ik denk dat ik met veel grondwerk en 1 op 1 contact ( dit krijgt ze hier niet, ze staat op een handelstal waar de dravers komen en gaan) heel veel uit haar kan krijgen en het een heel leuk paard kan zijn. Ook stel ik met de eigenaresse een contract op dat mocht het binnen een jaar niet lukken met haar ze dr terug koopt.
Ik ben alleen erg benieuwd of er mensen zijn die dit zelf meegemaakt hebben. We zijn er daarna nog 2 keer opgestapt. En dat was verder geen probleem.
Lara_Silver schreef:Snollygoster schreef:Bokt weer op z'n mooist![]()
Stel je eens niet zo aan. Jou reactie is de eerste nare in dit topic. De anderen geven op een nette manier hun mening, of waarom ze niet voor dit paard zouden gaan. Dat staat je niet aan prima, maar begin niet te rellen met 'typisch bokt' als er helemaal niets aan de hand is!

Snollygoster schreef:Jouw reactie voegt anders ook weinig aan dit topic toe
Wanneer er hier 7 keer hetzelfde herhaald wordt, al dan niet op een vriendelijke manier, dat TS het paard niet moet kopen terwijl ze zelf zegt dat ze haar keuze al gemaakt heeft, en advies vraagt waarom het paard zo'n gedrag vertoont (wat dus los staat van de koop), vind ik het toch wel de moeite om er even tegen in te gaan, maar soit, net als iedereen hier heb ik ook een mening
Milo2012 schreef:Ik ben vanmiddag bij een paard wezen kijken.
Onwijs lieve merrie! We hadden haar rustig opgezadeld, niks aan de hand.
meisje dat hem zou rijden wou opstappen, de merrie werd wat druk en liet zich uit het niets vallen.
ze zeiden dat ze dit vaker had gedaan, maar ze dachten dat ze over dit punt heen was omdat het al een redelijke tijd goed ging. Ze is er daarna nog eens opgestapt en dit ging goed. Ik ben er daarna zelf ook nog opgestapt en ook dit ging goed.
Is hier een verklaring voor?
Kan het zijn dat een paard zo gestrest is dat het naar de grond gaat alsof ze een soort blackout heeft?
Paardje is een franse draver van 6 jaar oud. Is nog redelijk groen onder het zadel en is in frankrijk zelf niet fijn behandeld.
ik hoor graag mensen die hier ervaring mee hebben.. en wat jullie denken waarom een paard dit doet.
Petrichor schreef:Waar wil je nou naar toe SG? Ik denk dat je in dat geval itp maar van bokt moet weg halen want daar worden soms maar liefst 5 pagina's met allemaal de zelfde dingen gepost. Daar hoor je anders nooit iets van. Maar heeft het met kritiek te maken al is het goed bedoeld zijn 2 reacties al te veel!
Helaas zijn er altijd mensen op de achterste benen als ze niet helemaal horen waar ze op gehoopt hadden, ik vind dat heel erg jammer.

Wiske2 schreef:Ik weet niet of je er op zit te wachten om met paard en al te vallen?? Straks valt het paard nog op je.
Ik heb een paard gehad die dit ook deed en die bleek een verborgen gebrek te hebben en dus ook pijn.
Bij de klinische keuring kon niemand het vinden!!!!!
Het heeft me veel geld gekocht en veel verdriet toen ik het paard uiteindelijk niet kon gebruiken om te rijden omdat ze veel pijn bleek te hebben en zich daarom liet vallen
Het was ook een heeeeel lief paard en daarom kon je eigenlijk ook al zien dat er iets mis was.
Laat jezelf niet meeslepen door gevoel.
Klinische keuring is onbelast en jou problleem doet zich voor bij belasting.(erop zitten)
Milo2012 schreef:bigone schreef:Dan nogmaals netjes de vraag, is ze gekeurd terwijl je erbij was, simpele vraag die je met ja of nee kunt beantwoorden.
Nee maar zoals ik al zei, zal ik haar als ze hier is uiteraard even door een da laten bekijken.
Petric
[quote="Milo2012 schreef:bigone schreef:Dan nogmaals netjes de vraag, is ze gekeurd terwijl je erbij was, simpele vraag die je met ja of nee kunt beantwoorden.
Nee maar zoals ik al zei, zal ik haar als ze hier is uiteraard even door een da laten bekijken.
Milo2012 schreef:Nogmaals mocht het niet lukken kan ze terug naar de oude eigenaresse en dit gebeurd met contract. Ze is na vanmiddag de helft in prijs gezakt. Zowel ik als de oude eigenaresse willen dat ze goed terrecht komt. Ze zou anders als draagmoeder aangeboden worden en ze zei dat eigenlijk meteen nadat het gebeurd was.. maar ik heb zelf door gevraagt of er niet iets te regelen valt.
(Hierover meer info via PB)
het idee van mij was om met haar helemaal vanaf het begin te beginnen. Beginnen met grond werk.. de eerste maanden zal er dan ook geen zadel op komen. Eerst moet er vanaf haar kant meer vertrouwen komen naar de mens toe (in dit verhaal naar mij!)
Als we zover zijn het rijden op proberen te pakken gaan wij opzoek naar een goed passend zadel aangemeten door een zaddelpasser!
Uiteraard zal ik haar laten nakijken als ze er is.
Ze heeft echt geen totaal geen kwaad in zich.