Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
friesam schreef:Tandje terug hebben we zeker gedaan. Merrie heeft Z gesprongen maar wil haar niet echt terug de springsport in ook geen B.
Dressuur wedstrijden zijn we mee gestopt, dit geeft veel stress bij haar en ze heeft er weinig plezier in.
) wel/niet leuk vindt 
. Rust roest
Astridhorse schreef:Gewoon naar je paard kijken, en niet naar het cijfertje wat er aan hangt.
Mijn paard (en ik) sprongen ons eerste B parcours toen hij ook zo 20 jaar was.. en deden ook verder ongeveer hetzelfde als jij (tripalons en oefencrossen, dressuurtraining/wedstrijden, veel buitenritten).
Het is natuurlijk niet erg dat je een tandje terug doet, ik heb het zelf ook later gedaan ivm studie, maar mijn paard voelde als 'herboren' nadat hij eenmaal had leren springen en crossen, en daardoor heb ik vanaf toen ook nooit meer zoiets gehad van 'kan dit wel met die leeftijd'.
OK, af en toe was ik wel bang dat hij spontaan zou neervallen omdat hij het allemaal veel te mooi vond
hihifriesam schreef:Het is zelfs zo dat mensen me actief andere paarden aanbieden en voor dit paard "nog wel een plekje weten" ik voel me dan behoorlijk gekwestst
danie111 schreef:Rex_Rolfo schreef:Ik vind het belachelijk dat je dit arme dier nog aan het werk zet! Heeft al helemaal witte haren, zo'n grijze senior moet lekker van Drees kunnen trekken.
Lipizzaners zijn op z'n vroegst toch ook wit?
Sommige paarden zijn snel wit dat heeft niks met de leeftijd te maken
friesam schreef:Heb de rem nog steeds meer nodig dan het gaspedaal.
Maar het is wel een karakterpaard dat zich denk ik liever dood loopt dan opgeeft.

danie111 schreef:Rex_Rolfo schreef:Ik vind het belachelijk dat je dit arme dier nog aan het werk zet! Heeft al helemaal witte haren, zo'n grijze senior moet lekker van Drees kunnen trekken.
Lipizzaners zijn op z'n vroegst toch ook wit?
Sommige paarden zijn snel wit dat heeft niks met de leeftijd te maken
!