Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73
LBLGypsyCobs schreef:Maar hoe verklaar je dat mijn pony ook in zijn eentje staat te stuipen bij elk geluidje als hij zo'n periode heeft?

Citaat:Het is verder een keurig gemanierd en opgevoed paard. Ik vind het vooral heel sneu voor haar zelf dat ze zo over haar toeren raakt dat ze niet meer durft te eten. Het is gewoon zielig om te zien en ik kan het niet verklaren. Ik moet inderdaad zelf meer vertrouwen uit gaan stralen. Ik ben niet bang voor haar reacties, maar van haar gedrag word ik onzeker en dat merkt ze.
Citaat:Citaat:Het is verder een keurig gemanierd en opgevoed paard. Ik vind het vooral heel sneu voor haar zelf dat ze zo over haar toeren raakt dat ze niet meer durft te eten. Het is gewoon zielig om te zien en ik kan het niet verklaren. Ik moet inderdaad zelf meer vertrouwen uit gaan stralen. Ik ben niet bang voor haar reacties, maar van haar gedrag word ik onzeker en dat merkt ze.
Ik denk ook door dat je onzeker word zij dat op pikt als: het is dus eng.
En wat gebeurt er dat als ze weer gaat schrikken en dat je dan bijvoorbeeld je stem verheft. 'Hou op' of een keer een ruk aan het halstertouw.
Zelf stevig en vol vertrouwen in je schoenen staan. Ze merken het ook echt wel als jij iets eng of spannend vind en als ie dan ergens van schrikt krijg jij waarschijnlijk ook spanning in je lijf. Dan kan het zijn dat je zoiets denkt als in: Oh nee, daar gaan we weer.
Dan ben jij waarschijnlijk ook alert.
Niet doen, normaal doen en doorlopen. Hij hoeft niet te gaan huppelen of wat dan ook( maar volgensmij doet/deed ie dat niet. Gewoon normaal. Geen aandacht aan geven.
Nogmaals, ik stel niets vast. Dat is ook erg lastig achter de computer.
. Als ik er zelf om lach, ontspan ik me blijkbaar en dat pikt ze op.