Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
_Nynke schreef:Klopt! Heb ik eerder geprobeerd (ik weet niet hoe ze daar nu op gaat reageren), toen lag ik een bodywarmer op haar rug, toen heeft ze me raak gebeten in mn rug (net onder mn nek, heb wel geluk gehad, was een flinke beet). Dus wat de reden daarvan is geweest.. Maar ik ga dat inderdaad nog proberen
Lynnepinny schreef:Ben je al bezig met bijvoorbeeld Parelli? Dat lijkt uiteindelijk altijd heel goed te helpen met moeilijke paarden.
. Als je zelf nog niet bekend bent met Parelli, is dit niet een geschikt paard om mee te beginnen. _Nynke schreef:Dankjewelik weet alleen dat ze hierheen is gegaan: http://www.stalwijdewormerkwadijk.nl/ Helaas heb ik ook geen idee hoe de angst is ontstaan, ze is destijds wel teruggekomen zonder problemen (niks over vermeld, is ook aangespannen beleerd en in het verkeer gereden) dus daar weet ik helaas weinig vanaf.. Ik denk dat ze ruw aangepakt is (ze is snel op haar teentjes getrapt, met name wanneer ze haar zin niet krijgt, dus dat werkt niet altijd in haar voordeel).
Net zonder problemen doelde ik eigenlijk op het feit dat we haar op hebben gehaald en dat niemand het over mogelijke problemen heeft gehad. De eerste keer dat ik zou gaan rijden flipte ze m eigenlijk al compleet, de tweede keer was het alleen maar erger en hoefde ik het niet eens te proberen (is later wel nog eens gelukt). Kan het mogelijk zijn dat ze last had van wisselende kiezen? Ze was toen 4 jaar. Aangezien ze het hoofdstel nog wel het ergst vindt.