Hoe herken je echte pijn bij je paard?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Hoe herken je echte pijn bij je paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-14 13:56

Pijn laten zien door niet te willen lopen, stilstaan en inderdaad aan het gezicht is het ook te zien.
Kijk ook altijd hoe ze "kijken".

Dakota12

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-14 18:59

hoe hij doet dus wat voor eeb gedrag hij geeft.
als hij andrs doet dan kan je erop letten.
blijft het duren dan kan je hem even laten kontroleren.
en dan weet je pas wat er is. /3

Atalanta

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-14 22:27

Bij mijn paard begon het in eerste instantie met dat ze afstandelijk was. Leek alsof ik niet écht contact met haar kreeg. Daarna dat ze niet naar me toe kwam als ik haar wilde pakken, zich begon weg te draaien (echt weglopen heeft ze nooit gedaan). Dribbelen en gespannen zijn met rijden, niet stilstaan met opstappen (dacht dat het van frissigheid/ongeduld was). Uiteindelijk staken (daarna heb ik er nooit meer opgezeten, want ze was zo werkwillig normaal dat dit wel een heel duidelijk signaal was). Kort daarna ook onregelmatig lopen aan de longe. Ze werd het laatste jaar rustiger, flegmatieker buiten het rijden om, ook in de wei (dit viel echter niet op omdat het zo geleidelijk ging, ik zag het verschil pas goed toen ze een tijdje pijnstillers kreeg). In het laatste stadium werd ze zuur naar weidegenoten en wilde ze heel veel liggen. Dat was ook het moment dat ik besloot dat het genoeg geweest was.

Chezshir77

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-14 09:03

Dank je wel Atalanta voor het delen van je ervaring. Lijkt me heel moeilijk om je paard zo te zien veranderen.... Met Tornado gaat het momenteel eigenlijk best goed! Hij dartelt vrolijk door de wei en ik merk geen pijn-gedrag. Hij is bijzonder vrolijk zelfs! En hij pakt op tijd zn rust

Afbeelding

Afbeelding